• Anonym (N)

Någon som har inlogg till Svd?

Någon här som har inliggning på Svenska dagbladet och kan ta en skärmdump på denna debattartikel? Den är tyvärr låst. Men jag brukade bo i denna skitförening och det är stockholms est misskötta med styrelse som stal pengar och inte betalade av hyran på marken mm. nu gråter de i tidningen för de fått strafföreläggande höjning (vilket de själva åstadkom) så jag skulle lja se hur de söker sympati.

LOL

www.svd.se/a/JQ2bLR/bostadsrattsforeningen-smyrna-reglerna-for-tomtratter-far-orimliga-effekter

• Svar på tråden Någon som har inlogg till Svd?
  • Anonym (+++)

betala prenumeration själv? 

• Aniiee

Artikeln du länkar till handlar ju om tomrrätten i allmänhet, inte om föreningens eventuella straffavgift. Även om en debatt har en katalysator i den egna situationen. Det är ett debattinlägg om lagen om tomträtten, inte en snyftartikel.

Det kunde jag läsa helt utan att prenumerera på SvD. 

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (N)
    Anonym (+++) skrev 2023-07-20 19:43:37 följande:

betala prenumeration själv? 

Tänker inte betala en prenumeration för att läsa en debattartikel. Därav frågan.
  • Anonym (N)
    Aniiee skrev 2023-07-20 21:58:18 följande:

Artikeln du länkar till handlar ju om tomrrätten i allmänhet, inte om föreningens eventuella straffavgift. Även om en debatt har en katalysator i den egna situationen. Det är ett debattinlägg om lagen om tomträtten, inte en snyftartikel.

Det kunde jag läsa helt utan att prenumerera på SvD. 

Nej, det är relevant att veta att de inte skulle ha nåon tomtavgift om det betalat för sig. De fick chansen att köpa tomten 2016 och 2017 och var medvetna om att avgiften skulle dubblas 2020. Men istället för at styrelsen gjorde sitt jobb så bokade de inte ens möte med banken, vi var några föreningsmedlemmar som försökte ta tag i det och fick då höra från styrelsen att vi sklle låta bli för de trodde att de kunde avtala ned hyresavtalet, vilket vi somhade utbildning i frågan sade inte var möjligt. De lyssnade inte, alla med vett flyttade, därför vill jag veta hur de lägger upp sin snyftande debattartikel.
  • Anonym (X)
    Anonym (N) skrev 2023-07-20 23:09:20 följande:
    Tänker inte betala en prenumeration för att läsa en debattartikel. Därav frågan.
    Då är den nog inte så viktig. 
  • Anonym
    Anonym (N) skrev 2023-07-20 19:10:47 följande:
    Någon som har inlogg till Svd?

Någon här som har inliggning på Svenska dagbladet och kan ta en skärmdump på denna debattartikel? Den är tyvärr låst. Men jag brukade bo i denna skitförening och det är stockholms est misskötta med styrelse som stal pengar och inte betalade av hyran på marken mm. nu gråter de i tidningen för de fått strafföreläggande höjning (vilket de själva åstadkom) så jag skulle lja se hur de söker sympati.

LOL

www.svd.se/a/JQ2bLR/bostadsrattsforeningen-smyrna-reglerna-for-tomtratter-far-orimliga-effekter

För det första är ju artikeln inte låst, för det andra så är det så ini helvete småaktigt uselt tiggeri du håller på med.
    Det finns väl ingen annan som har betalat för dig heller, om du nu inte gör det själv. Så jävla pinsamt.

Vill man ha eller göra något och är vuxen, så står man för det själv. Det är det som är grejen med att vara vuxen och ha egna pegnar - Man väljer om man vill spendera dem på något, och väljer man att inte spendera, så väljer man bort "något".

På något sätt får man ju ändå berömma dig för ditt nya rekord, dock. Tigga något som är upplåst / gratis är ju ännu värre ändå.
  • Anonym (+++)
    Då får du väl vara utan då.

Går du fram till folk på stan och tigger pengar till EN kaffe också? 
  • Anonym (Förstår inte)

Du behöver ju bara skaffa ett inlogg om du inte redan har det, kostar inget sen är det bara läsa. 

Varför du bryr dig om du inte ens bor där är ju en annan sak. El bara för att du ska kunna säga "jag sa ju det" 

• Anonym (Snål)

Biblioteket? 
    Köpa ett pappersex?

• Anonym
    Anonym (Snål) skrev 2023-07-21 07:59:28 följande:

Biblioteket? 
    Köpa ett pappersex?

Bättre om någon annan går till biblioteket, kopierar och mailar till TS.
  • Anonym (Ja du)
    Men det behöver du inte göra eftersom artikeln inte ens är låst.
  • Anonym (N)
    Anonym (+++) skrev 2023-07-21 07:28:01 följande:
    Då får du väl vara utan då.

Går du fram till folk på stan och tigger pengar till EN kaffe också? 
    Nej jag dricker inte kaffe
  • Anonym (N)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2023-07-21 07:57:24 följande:

Du behöver ju bara skaffa ett inlogg om du inte redan har det, kostar inget sen är det bara läsa. 

Varför du bryr dig om du inte ens bor där är ju en annan sak. El bara för att du ska kunna säga "jag sa ju det" 

Ja det är exakt därför. Så jag kan hånle lite och njuta av att idioter som gör idiotiska saker får idiotiska problem.
  • Anonym (N)
    Anonym (Snål) skrev 2023-07-21 07:59:28 följande:

Biblioteket? 
    Köpa ett pappersex?

Så svårt att veta bara vilken upplaga den publiceras i, annars så 
Svar på tråden Någon som har inlogg till Svd?