Inlägg från: Anonym (Sninglan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sninglan)

Kvinnor över 35+

Jag är singel och 40+. Är inte så mycket på krogen eller de saker du nämner, dels för att det inte är min grej och dels för mina vänner är i förhållanden och inte roade av denna typen av aktiviteter när vi träffas. Att gå på sånt  själv finns inte i min värld. Det jag gör mina barnfria veckor är att gå på gymmet, jobba mera, någon restaurang med vän eller middag hemma hos och en massa netflix. 

Jag hade jättegärna träffat någon, men nätet fungerar inte för mig och jag rör mig inte i sammanhang där man "raggar". De få gånger jag varit på sådana barer så är det ingen som flörtar med mig ändå, då det alltid finns 20 och 30åriga kvinnor som är snyggare på alla sätt och vis. Efter 40 så syns man inte om man inte är den lättklädda typen. De enda som faktiskt flörtar mer mig är 60+ män (och då är jag hellre singel och sexlös).
    hoppas på att det ska dimpa ner en fin man i brevlådan men det händer ju aldrig.

• Anonym (Sninglan)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-25 07:48:13 följande:

Många bra svar tack.. 

"Raggningsidé"
    Eurydike "kohagar och privata bryggor" 
    Jag fick en vision där jag packar ner en Champange lite picnic och en rutig duk, sen utgår jag med min båt 09.00 och jobbar aktivt till 21.00 där jag åker runt strandkanten i min stora insjö där jag har båten.

Varje gång jag ser en pingla på en brygga så drar jag ur soppaslangen så motorn dör och så av en händelse så blev det spontan picnic på bryggan. 
    ---------
    (Sning­lan) 
    Jag är ju i lite samma sits som du. Mina vänner är i förhållande och några väldigt aktiva när det gäller barnen. Och "träningsfreaks" så dom går ju inte ut. 

Jag har inga problem att dra ut helt själv. 
    Jag får alltid någon att snacka med så den biten löser jag ofta väl på plats. 
    Jag får lite närmanden från kvinnor som sätter sig att prata med mig. Men oftast så är det i spannet 45+ jag är 42 själv så har inga problem med att äldre kvinnor än mig kommer fram och snackar lite. Det är modigt.
    ----------

Jag är den typen av person som sätter sig i baren och observerar, jag skulle aldrig få för mig att tafsa på någon tjej bara så ni vet det. 

Men då träffar du ju kvinnor på krogen, 45+ när du själv är 42 är inte precis någon ålderskillnad (Men du kanske bara är ute efter yngre?).

jag hade blivit jätteglad om någon i min egen ålder hade visat intresse, men jag vet att jag inte är någon skönhet och har åldern emot mig så att gå ut ensam är inte ett alternativ. Jag är dessutom inte intresserad av ons och tillfälliga förbindelser, då det bara sänker min självkänsla mer och dessutom sällan är bra sex.

• Anonym (Sninglan)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-25 12:30:40 följande:

Så hur skulle ni villa att någon kille närmar er?

om kontaktytorna mellan killar och tjejer knappt existerar längre. 
    Vart skulle ni Tjejer vilja bli "stötta/uppvaktade" på? 

så här kan en vanlig arbetsdag se ut

Bussen / tåget till jobbet? - Nej alla är trötta och kollar i sin mobil utom jag som kollar ut över alla vackra vyer vi åker förbi.

Fikarasten 09:00 Sitter vid ett grabb bord - nej skulle aldrig ragga på någon på jobbet då det kan skita sig rejält.

Lunchrestaurangen - 95% grabbar i restaurangen.

14:00 fika se punkt 2

Hem från jobbet se punkt 1

Gymmet - vi är där för att gymma inte ragga

affären - Vi har inte den kulturen i sverige att vi försöker dejta personal som måste vara trevliga och tillmötesgående.

hemma - Forum, dejtingsidor, youtube kommentarer, familje liv etc... japp där är jag nu

Vet inte. Men ett leende på bussen eller mataffären kan iallafall förgylla någons dag tänker jag. Tror inte man ska gå in för raggande och hoppas för mycket utan bara satsa på att vara mer öppen i sociala situationer. 

kan tycka det är tråkigt att inte vänner som är i relationer bjuder in fler singlar på middagar och fester så man kan träffa nya personer så utan en massa stora förhoppningar och det kan växa fram naturligt, men som singel så har jag iallafall blivit struken från de inbjudningarna.

för min del så tror jag aldrig jag kommer träffa någon igen om det inte sker på jobbet genom vänskap (men de är alla gifta), ska jag vara ärlig så har jag har nog tappat hoppet helt efter ha provat nätdejting. Känner mig inte attraktiv alls längre. Varit singel i 8år nu och har inte en enda gång fått höra att jag är fin, sexig eller attraktiv (eller jo från ett ons som sen inte ville ses igen så det tror jag liksom inte på).

• Anonym (Sninglan)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-25 13:22:52 följande:
    om du blir struken från inbjudningarna så tycker jag att du skall ta upp det med vederbörande och om ingenting ändras så klipper du kontakten. så danna skitnödiga vänner ska man hålla sig borta ifrån.

Nej det kommer bara sluta med att jag får klippa kontakten och jag blir mer ensam. I början gjorde det ont, men nu har jag accepterat och vant mig att jag har en plats utanför gänget. 

ja det är nog så att ha singelkvinnor med i sälskapet ses som en risk, kanske kan det rubba balansen i deras inte så lyckliga äktenskap och de vill ju inte riskera att männen ska snegla på andra alternativ eller att kvinnorna ska se att de kan må bättre på egen hand.

• Anonym (Sninglan)
    Anonym (Tillgång?) skrev 2023-07-25 17:30:01 följande:

En man som ratar 98 procent av kvinnorna, som vill ha yngre kvinnor trots att han själv är 40 plus och som inte "inte köper" andras åsikter. Ofattbart att han kan vara singel. Duschar gör han också. Kom igen nu tjejer, var fan är ni??

Haha precis.

han skrev ju tidigare att "äldre" kvinnor 45+ pratar med honom i barer (och det var modigt av dom), men nu kommer det ju fram att de inte duger just pga ålder (trots att de antagligen är närmare honom i ålder än 35 åringar) utan det är bara yngre som gäller. Ja då får han räkna med att det kan bli svårt om han inte är öppen nog att se förbi den där ytan.

helt ärligt ts, det låter som du är rätt ytlig av dig och mer är ute efter ragg/ons än ett förhållande. Varför bad du inte om numret till kvinnan du hånglade med så du kunde bjuda ut henne på dejt en annan dag? 
  • Anonym (Sninglan)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-08-05 21:35:37 följande:

Det går ju jätte bra det här. 

Har hållt mig hemma som alla andra 35+ brudar.
    Har precis sänkt 2 kortburkar. Ligger i soffan och tittar i taket.  Livet leker ;) Haha

Ni 35+ singelbrudar vad gör ni en tråkig lördagkväll?

Ser på tv och slösurfar (och fantiserar om att någon jag gillar hade legat bredvid mig, men den förra mannen jag gillade på det sättet verkade inte gilla mig tillbaka så det känns mest sorgligt)
  • Anonym (Sninglan)

Har precis sänkt 2 kortburkar. Ligger i soffan och tittar i taket.  Livet leker ;) Haha

Ser på tv och slösurfar (och fantiserar om att någon jag gillar hade legat bredvid mig, men den förra mannen jag gillade på det sättet verkade inte gilla mig tillbaka så det känns mest sorgligt)
  • Anonym (Sninglan)

• Anonym (Sninglan)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-08-08 20:26:49 följande:
    Tack. Bra svar.

Jag har börjat bredda mitt sökande lite. 😁 har besökt lite små-butiker, caféer, restauranger, muséer, mindre live-spelningar. 

Men jag lever nog kvar i tanken för mycket i när jag träffade mitt X över 20 år sedan så var det ett jäkla hålligång ute på stan. Även mindre orter. Men den tiden är över har jag insett. 

Förut:
    Den lokala pubben: 60-70 pers 
    Nu:
    2 st. Jag och min brorsa. på en lönehelg

Jag tror en stor del av avsaknaden av folk ute i vimlet beror på
    Internet, TV, spel, streaming
    Otrygghet (jag känner mig inte trygg längre), Räntehöjning
    Ungdommar festar inte lika mycket längre.
    helt ärligt hade jag gärna haft en stammis pub att hänga på med vänner (lite som i 'how i meet your mother' eller andra tv serier), men har man inte massa singelvänner som vill gå ut på de barnfria helgerna så blir det att man till slut slutar fråga. Att gå själv på sånt känns bara awkward och man blir dömd som desperat som kvinna, Då sitter jag hellre hemma med en godispåse och en tv serie.
Svar på tråden Kvinnor över 35+