• Anonym (Anonymous)

Kvinnor över 35+

Kort historia om mig: singel efter ett 20 årigt förhållande. (Hon gjorde slut) 1 år singel nu. Klär mig bra, ny rakad, ny duschad, ny klippt borstat tänderna, kan föra mig i möblerade rum.

Onlinedating
    Jag har provat Tinder 1 år - algoritmerna ger mig 1 like varannan vecka har lagt ner det nu.

Match.com samma resultat. 50% scamkonton men chattar även lite (pang poff) Ghostad! 

I det riktiga livet. 
    Jag går ut på pubbar, restauranger, event, kryssningar olika båtar, olika städer (stora som små), mindre spelningar, musikJAM kvällar, Quizkvällar, fyllebowling, karaoke, trubadurkväll, bistrohäng, 

Var är alla singelkvinnor över 35+ ?
    Jag har varit ute och snurrat nu i 30 veckor varannan vecka 2-3 dagar i veckan under mer än 1 år.
    Helt tvärdött på raggningspotential. 

Är ni fattiga?
    Är ni rädda?
    Kollar ni på netflix
    Sitter ni hemma med kompisarna och har tjejkväll jämt?

Jag har lagt ner "raggningen nu" bara bortkastade pengar.

• Svar på tråden Kvinnor över 35+
  • Anonym (Tillgång?)

Finns det så många singelkvinnor i din ålder där du bor då? De flesta i den åldern har väl fullt upp med barn och familj tänker jag. Kanske satsa på lite yngre eller äldre?

• Anonym (Anonymous)

Hej. 

Jag har varit i Flera städer.
    Stockholm bla.
    Och mindre städer utanför min bostadsort. 
    Det är lika dött där.

Jag har också barn varannan vecka. Jag tvättar och städar tar hand om mitt hem. Så min tid är ju lika ledig som en singeltjejs eller hur.

Jag har fått några hångel. Men det är inte det som är frågan. 

Var är 35+ arna?  Skrattande

• Anonym (Tillgång?)
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-24 22:22:15 följande:

Hej. 

Stockholm bla.
    Det är lika dött där.

Jag har också barn varannan vecka. Jag tvättar och städar tar hand om mitt hem. Så min tid är ju lika ledig som en singeltjejs eller hur.

Tror att du missuppfattade mitt inlägg.
  • Anonym (Anonymous)

Ja det finns singelkvinnor där jag bor.

• Eurydike

Ja, var håller vi hus? Jag har aldrig varit medlem på en dejtingsida så just mig hittar man inte där, men säkert många andra. Krogen besöker jag inte så ofta heller, utan det är mer hemmafester som gäller. Annars går jag ofta på museer, men där är jag så snabb att man får skynda sig om man ska hinna stöta på mig (i dubbel bemärkelse). Ibland är jag med på musikquiz, men det är inte så roligt för mitt lag förlorar alltid. Det är som om min okunskap stör ut de andras kunskaper. Man hittar mig också på undanskymda platser, så som i kohagar eller på mycket privata bryggor. På lördagar hittar man mig dreglande bland smågodiset på ICA. Just det, jag hänger en hel del här på FL också. Tyvärr är nog just mina vanor inte särskilt generaliserbara för kvinnor 35+ 😅

• Anonym (Anonymous)

Jätte bra svar.
    tack mer sådant.
    kom igen nu tjejer..

• Anonym
    Anonym (Anonymous) skrev 2023-07-24 22:22:15 följande:

Hej. 

Stockholm bla.
    Det är lika dött där.

Det är barn varannan vecka som är problemet. Vi kvinnor vill inte bli styvmorsor åt dina ungar.
  • MissAnne

Förstår att det kan kännas hopplöst för killar att dejta på nätet, vet när min bror gjorde det gick det väldigt segt så han gav också upp.

Tror det är det här med att träffa någon NU, det funkar inte riktigt så.

Du kan fortsätta vara social och skapa tillfällen att träffa någon men ge upp "hetsen". När du minst anar kommer "hon".

Det enda varaktiga är förändring
  • Anonym (Anonymous)

Styvmorsor?
    Det finns väl singelkvinnor som också har barn varannan vecka samma som jag.
    Så den argumentationen håller inte tyvärr. 

Sen att singelkvinnor UTAN barn inte vill va styvmorsa det köper jag till 100% 

man kan ju inte se på en kille som är på en pub att han är nog singelkille med varannan vecka liv och 2 barn om man inte ens är på pubbed själv. Dvs man är hemma, tjejfest, idolkväll, mellokväll, bingolottokväll, 

Hehe Skrattande

• Anonym (Sninglan)

Jag är singel och 40+. Är inte så mycket på krogen eller de saker du nämner, dels för att det inte är min grej och dels för mina vänner är i förhållanden och inte roade av denna typen av aktiviteter när vi träffas. Att gå på sånt  själv finns inte i min värld. Det jag gör mina barnfria veckor är att gå på gymmet, jobba mera, någon restaurang med vän eller middag hemma hos och en massa netflix. 

Jag hade jättegärna träffat någon, men nätet fungerar inte för mig och jag rör mig inte i sammanhang där man "raggar". De få gånger jag varit på sådana barer så är det ingen som flörtar med mig ändå, då det alltid finns 20 och 30åriga kvinnor som är snyggare på alla sätt och vis. Efter 40 så syns man inte om man inte är den lättklädda typen. De enda som faktiskt flörtar mer mig är 60+ män (och då är jag hellre singel och sexlös).
    hoppas på att det ska dimpa ner en fin man i brevlådan men det händer ju aldrig.

Svar på tråden Kvinnor över 35+