Inlägg från: stjärnfallet |Visa alla inlägg
  • stjärnfallet

Planerat kejsarsnitt

Är det svårt att få igenom det?
    Jag har sen tidigare en son på 6 år som är född med urakut kejsarsnitt då. Jag hade svaga värkar och han hade fått navelsträngen runt magen.. därav svår förlossning som slutade i sista stund med urakut kejsarsnitt. Jag är nu rädd för att föda normalt.
    Min syster och jag är ganska lika i kroppen, och hon har haft två tuffa förlossningar.

Går det att få igenom kejsarsnitt för mig tror ni? Så rädd för att föda vaginalt efter detta 😔

• Svar på tråden Planerat kejsarsnitt
  • stjärnfallet

Okej, tack för svar. 💫
    Jag hoppas jag får igenom det, när det var så tufft förra gången. Hoppas man inte behöver gå igenom samtalsstöd eller något bara för att höra om fördelar att föda vaginalt eller dylikt, för jag är väldigt säker på att jag vill ha kejsarsnitt.

• stjärnfallet

Tack för svar Oussama! Vi vill nog inte ha fler barn efter detta ser det ut som. Räcker med två. 🙂 Jag är lite rädd att det ska hända något med barnet om jag föder vaginalt, dels då min syster har haft mycket komplikationer, men även då jag själv fick föda urakut förra gången, barnet hade inte klarat sig om han hade kommit ut för sent då.

Mendå.. jag beklagar verkligen att era barn dog kort efter födseln.. 😔 

• stjärnfallet

Ja jag får göra det vid nästa bm-besök. Börjar den vägen.  Verkligen.. oroar mig en del men ska försöka tänka på annat tills besöket. Har du rätt i.

Tack 🙂

Svar på tråden Planerat kejsarsnitt