En dom på ringa narkotikabrott förstörde min karriär
Ringa narkotikabrott ger väl en prick i registret i fem år men det betyder inte att det syns i alla olika register man behöver ha för olika jobb. Många jobb behöver man ju inte visa nåt register. Och för att plugga krävs inget sådant. För egen del så har jag en dom sedan 2018, som jag är allt annat än stolt över. En rattfylla som stod mig dyrt, 30 000 och fem års prick. Dummaste jag gjort i hela mitt liv, tack och lov kom ingen till skada. Men hursomhelst när jag skulle söka jobb i förskola och beställde utdrag från polisen just för att jobba inom skola så fanns inte den domen med. Så det är inte helt självklart att din dom kommer synas beroende på vilket jobb du söker. Testa beställ hem lite olika beroende på jobb du tänkt söka. Och annars var ärlig, säg att du var dum nog att testa en drog och det kommer aldrig mer hända.
och vill också säga att för man har testat droger två ggr som Ts har man knappast drogproblem. Vem ska hjälpa hem med det tror ni? En missbrukare lever för sitt knark. Om alla som testat droger gång måste ha nån rehabilitering vet jag inte hur det skulle gå till.,,.