• Anonym (hmm)

En dom på ringa narkotikabrott förstörde min karriär

Anonym (Terese) skrev 2023-07-30 12:03:35 följande:
    Ja, alltså det är väl inte konstigt att man förväntar sig att vuxna människor tar ansvar för sina egna liv? Du har ju fått rimliga konsekvenser av dina handlingar här. Sluta håll på med knark bara. Det är liksom ingen ursäkt att mena att alla andra knarkar ju, så då borde det inte vara en stor grej att du också gör det. 

"Som vuxen ansvarar du för ditt liv".

Men du får inte bruka någon drog som inte staten tjänar pengar på eller som läkemedelsverket inte har accepterat för att de får allt mindre i sina redan överfyllda kassor då. 

Hur var det med att var o en är ansvariga för sitt egna liv nu igen? Klarar man bruka droger och sköta sitt arbete så ska man ju få göra det. Något annat är bara löjligt.

Dock tycker jag att det var bra att ts åkte dit. Tycker droglagarna i Sverige är helt uppåt väggarna fel. Men värre än så är att ha hycklare med makt som ju ts trodde att hon kunde bli. 

• Anonym (hmm)
    Agda90 skrev 2023-08-03 10:14:20 följande:
    Så om en förskolelärare är hög för att hen har rökat på så är det ok så länge personen kan sköta sitt jobb?
    Eller om någon snortar en lina och sedan ska ta köra en tung grävmaskin är det ok så länge personen klarar av att göra det?

Som sagt så länge dom klarar av att sköta sitt arbete.

Ex 2 du gav sker ju i princip redan fast det går under adhd "medicin" o att man sväljer det istället.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden En dom på ringa narkotikabrott förstörde min karriär