• Anonym (Less)

Trött på de här livet

Ensamstående Mamma med barn o alldeles för mkt skulder. Små skulder..Ikea, ellos, klarna typ
    Jag jobbar heltid. Med bidrag får jag ut 30.000:- men klarar mig knappt. Jag har bett banken om lån för att lösa alla skulder men dom säger nej. 

Med hyran är räkningar på strax över 20.000kr
    Jag orkar inte mer alltså. Jag orkar inte kämpa mer. Vill helst bara dö. Har inga vänner heller, inget förhållande, ett ensamt jobb. 

Livet är ett evigt jävla kämpande för ingenting!!!!

• Svar på tråden Trött på de här livet
  • Anonym (F)

Kram, det är jobbigt men du måste försöka tänka positivt. En dag så vänder allt och du blir lycklig igen.

• Egon den stora

Stämmer det att du har 10000 över efter alla räkningar och hyra?  Då är det väl inte så illa?  

• Anonym (Less)
    Egon den stora skrev 2023-07-27 16:14:20 följande:

Stämmer det att du har 10000 över efter alla räkningar och hyra?  Då är det väl inte så illa?  

6 tusen just nu. Fördelat på mig, tre tonåringar oxen nästan tonåring 
  • Anonym (Less)
    Anonym (Less) skrev 2023-07-27 16:22:38 följande:
    6 tusen just nu. Fördelat på mig, tre tonåringar oxen nästan tonåring 
    *och en 
  • Egon den stora

Kanske jobba lite extra enbart för att bli av med skulderna?  Då förbättras ju situationen ganska snabbt. 

• Anonym (Extrajobb?)

Kan du ta ett extrajobb så du får undan skulderna? Hur gamla är tonåringarna, sommarjobbar dom?

• Kvittning

Säkerställ att du amorterar på lånen så de minskar och att du inte bara betalar ränta och sitter fast med kostnaderna.

• Anonym (Kim)

Det låter alldeles för lite om du har ut 30.000/mån inkl bidrag. Du har 4 barn och är ensamstående vilket borde ge över 14.000 bara i underhål och barnbidrag/studiebidrag. Då har jag inte ens räknat med något bostadsbidrag som borde ge minst ett par tusen också.

Svar på tråden Trött på de här livet