Anonym (Less) skrev 2023-07-30 09:15:43 följande:
Alltså det är nog minst 5000kr i onödiga smålån som jag betalar till olika varje månad. Kanske mer. Jag har så. Ångest ang pengar så jag orkar aldrig sätta mig in i de.
Finns inte utrymme att betala mer på en av dom heller för det har jag inte rpd Med. Förstår Inte att. En bank inte förstår att jag kan ju lätt betala igen ett lån om de ser att jag betalar ju mkt mer i månaden nu ju
Jätteviktigt att du sätter dig in i lånen.
Det du måste göra är att födela betalningarna på rätt sätt så att du betalar bort lånen med högst ränta.
Säg att du har ett lån på 5000 kronor med 15% ränta och ett annat på 1000 kr med 10% ränta pch ett tredje på 7000 med 5% ränta så be om att få amorteringsfritt på de med lägst ränta för att kunna fokusera all amprtering på lånet med högst ränta. När det lånet sedanr avbetalat så fokuserar du på det kvarvarande lånet med högst ränta.
På det sättet minskar dina skulder på snabbast möjliga sätt utan att du betalar mer.
Finns risk att du sitter med lån där du bara betalar ränta där räntan är riktigt hög och det måste du undvika.