• Anonym (Nyfiken)

Lack och läder

Hej,

Jag är en man runt 50 som tycker det är mycket snyggt och sexigt med kvinnor som klär sig i t ex lackbyxor, skinnkläder och stövlar (gärna lårhöga).
    Jag hade gärna sett fler kvinnor klä sig i detta.

Jag är lite nyfiken på frågorna nedan. Kanske skulle postat i annan kategori men lägger den här då ordet sexig väger tungt för mig.

Hur ser ni kvinnor på klädval som dessa?
    Vad anser ni kvinnor som inte använder denna typ av kläder om detta?
    Finns ni kvinnor som skulle vilja klä er lite mer vågat men inte riktigt ?vågar??

• Svar på tråden Lack och läder
  • Beauceron
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-07-31 12:41:58 följande:

Håller helt med om att det kan se trashy ut om det blir för mycket men med stil och i lagom mängd blir det ofta väldigt snygg, elegant (beroende på de övriga kläderna) men också oerhört sexigt.
    Det är ju i princip bara tjejer/kvinnor som bär skinn och lack. Hur ser ni tjejer på om en man skulle ha t ex skinnbyxor eller rent av lackbyxor eller en skinnskjorta?

Nä, killar och män passar bra i det också! Tycker killar generellt är alldeles för fega när det kommer till stil! Jag blir ärligt talat glad att se någon som vågar sticka ut, oavsett stil! Men visst, i detta sammanhanget med skinn/läder tycker jag personligen att det är skitsnyggt om det används/matchas på ett bra sätt! En skinnjacka går alltid hem liksom. Men det är ju klokt att sikta på ett passande tema, typ MC, punkigt, vintage/western osv.

Blev lite carried away när jag skulle google referenser, så klippte ihop ett litet kollage... x} (Kärleken till mode tog över)

• Beauceron
    Beauceron skrev 2023-07-31 15:14:19 följande:
    Nä, killar och män passar bra i det också! Tycker killar generellt är alldeles för fega när det kommer till stil! Jag blir ärligt talat glad att se någon som vågar sticka ut, oavsett stil! Men visst, i detta sammanhanget med skinn/läder tycker jag personligen att det är skitsnyggt om det används/matchas på ett bra sätt! En skinnjacka går alltid hem liksom. Men det är ju klokt att sikta på ett passande tema, typ MC, punkigt, vintage/western osv.

Blev lite carried away när jag skulle google referenser, så klippte ihop ett litet kollage... x} (Kärleken till mode tog över)
    Glömde tillägga att jag inte alls håller med tidigare skribent om att man ska vara på något visst sätt för att ha på sig skinn. Det är lite löjligt. Ålder, utseende, vikt osv. ska aldrig begränsa en. Jag ska klart som fan vara lika vågad, om inte snäppet värre, när det kommer till utstyrsel, när jag är gammal och grå! Däremot blir det svårare om man är väldigt överviktig. Egentligen inte för att något passar ens kroppsform mer eller mindre, utan för att utbudet och tillgängligheten blir tämligen begränsat.
  • Anonym (Nyfiken)
    Beauceron skrev 2023-07-31 15:19:59 följande:
    Glömde tillägga att jag inte alls håller med tidigare skribent om att man ska vara på något visst sätt för att ha på sig skinn. Det är lite löjligt. Ålder, utseende, vikt osv. ska aldrig begränsa en. Jag ska klart som fan vara lika vågad, om inte snäppet värre, när det kommer till utstyrsel, när jag är gammal och grå! Däremot blir det svårare om man är väldigt överviktig. Egentligen inte för att något passar ens kroppsform mer eller mindre, utan för att utbudet och tillgängligheten blir tämligen begränsat.
    Jag tycker det är tråkigt med kvinnor som så fort de fyllt 40 måste klä sig som tanter. Jag förstår inte heller vad klädstilen har med t ex BDSM att göra. Åtminstone inte utanför ?sovrummet?.
    Håller även med om att vi killar är mycket mer återhållsamma än tjejer generellt avseende klädval.
    Trevligt att du tycker att även män klär i skinn. Funkar ett par lackbyxor också eller blir det för mycket?
  • Anonym (Tant Sunshine)

När det gäller just högklackade skor och stövlar, lack, latex och läder, hur är njutningen för er män jämfört med oss tjejer?
    killar är ju ofta visuella, min man vill gärna kyssa och känna på mina klackar som förspel och helst att jag beordrar honom att göra det som en del av leken. Är det vanligt?
    Jag känner mig mest kvinnlig och lite dominant vilket är lite kul och pirrig. Hur gör och känner ni? Jag leker ju bara med min man och har inte så mycket att jämföra med som vissa andra här.

• Beauceron
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-07-31 16:50:15 följande:
    Jag tycker det är tråkigt med kvinnor som så fort de fyllt 40 måste klä sig som tanter. Jag förstår inte heller vad klädstilen har med t ex BDSM att göra. Åtminstone inte utanför ?sovrummet?.
    Håller även med om att vi killar är mycket mer återhållsamma än tjejer generellt avseende klädval.
    Trevligt att du tycker att även män klär i skinn. Funkar ett par lackbyxor också eller blir det för mycket?
    Hur användandet av glansiga material till kläder/accessoarer tolkas beror nog mest som sagt på hur det används, och med vad. Att det kan förknippas som porrigt, kan väl vem som helst förstå, var konflikten kommer in handlar nog snarare om var man själv drar gränsen. Finner man alla glansiga svarta material oacceptabelt att bära på kroppen oavsett omständigheter så är man nog lite... ja, lite dum i huvudet. Finns värre saker att oroa sig över liksom. Har man energi att lägga på att ta illa vid sig av andras klädval så har man levt ett för lätt liv.

Men i alla fall. Eftersom du riktar denna frågan direkt till mig så får jag väl erkänna att det kan bli lite väl riskabelt med lackbyxor på en man, i min åsikt. Men jag har nog kollat på lite väl knäppa filmer tror jag. För bilden av lackkläder på en man får mig direkt att tänka på gubbig bögporr... Eh, så det är väl upp till dig vad du vill förmedla med dina kläder, kanske..? Eller ja, om man väljer att bry sig om andras åsikter eller inte. :) Respekt förtjänar man oavsett utseende. 👍
  • Anonym (Snyggt egentligen)
    Beauceron skrev 2023-07-31 15:14:19 följande:

Svart skinnjacka är ju snyggt egentligen, men det ger mig lite douchig badboy-småstadscasanova- vibbar. Satt på halva bygdens kvinnor genom åren, coolast på stadshotellet. Spelar säkert musik i ett dåligt coverband eller ännu värre, i ett dansband som är stora...fast bara i svenskspråkiga delar av norra Finland. Utrustad med Gonorré, kondylom, herpes och klamydia.  
  • flygrl

Själv har jag en svart skinnjacka som jag känner mig cool och välklädd i men det är ingen sexuell grej alls. Män klär också i skinnjacka eller varför inte en skinnkavaj. 😉

• flygrl

Kan väl lägga till att jag attraheras av maskulina, dominanta män och att en skinnjacka ytterligare höjer den maskilina framtoningen. Samtidigt är det ingen fetisch i själva lädret för min del. Ville bara klargöra det. 😉

• Anonym (Snyggt egentligen)
    flygrl skrev 2023-08-01 19:33:51 följande:

Kan väl lägga till att jag attraheras av maskulina, dominanta män och att en skinnjacka ytterligare höjer den maskilina framtoningen. Samtidigt är det ingen fetisch i själva lädret för min del. Ville bara klargöra det. 😉

Gillar du småstadscasanovor i skinnjacka som spelar både i ett dåligt coverband och i ett dansband (som är stora i norra finland) som både är maskulin och dominant så känner jag exakt rätt snubbe för dig.  
  • Anonym (Nyfiken)
    Beauceron skrev 2023-08-01 18:32:45 följande:
    Hur användandet av glansiga material till kläder/accessoarer tolkas beror nog mest som sagt på hur det används, och med vad. Att det kan förknippas som porrigt, kan väl vem som helst förstå, var konflikten kommer in handlar nog snarare om var man själv drar gränsen. Finner man alla glansiga svarta material oacceptabelt att bära på kroppen oavsett omständigheter så är man nog lite... ja, lite dum i huvudet. Finns värre saker att oroa sig över liksom. Har man energi att lägga på att ta illa vid sig av andras klädval så har man levt ett för lätt liv.

Men i alla fall. Eftersom du riktar denna frågan direkt till mig så får jag väl erkänna att det kan bli lite väl riskabelt med lackbyxor på en man, i min åsikt. Men jag har nog kollat på lite väl knäppa filmer tror jag. För bilden av lackkläder på en man får mig direkt att tänka på gubbig bögporr... Eh, så det är väl upp till dig vad du vill förmedla med dina kläder, kanske..? Eller ja, om man väljer att bry sig om andras åsikter eller inte. :) Respekt förtjänar man oavsett utseende. 👍
    Tack för ditt svar.
    Även om jag tycker det är snyggt och sexigt med tjejer i lack och läder och önskar att det varit OK även för en kille att t ex ha lackbyxor är jag för feg och det skulle inte alls passa in i min tillvaro. Även jag hade nog reagerat på en kille i lack och bögporr är ju inget jag vill förmedla (inget ont om bögar).
Svar på tråden Lack och läder