Anonym (Nyfiken) skrev 2023-07-31 16:50:15 följande:
Jag tycker det är tråkigt med kvinnor som så fort de fyllt 40 måste klä sig som tanter. Jag förstår inte heller vad klädstilen har med t ex BDSM att göra. Åtminstone inte utanför ?sovrummet?.
Håller även med om att vi killar är mycket mer återhållsamma än tjejer generellt avseende klädval.
Trevligt att du tycker att även män klär i skinn. Funkar ett par lackbyxor också eller blir det för mycket?
Hur användandet av glansiga material till kläder/accessoarer tolkas beror nog mest som sagt på
hur det används, och
med vad. Att det
kan förknippas som porrigt, kan väl vem som helst förstå, var konflikten kommer in handlar nog snarare om var man själv drar gränsen. Finner man alla glansiga svarta material oacceptabelt att bära på kroppen oavsett omständigheter så är man nog lite... ja, lite dum i huvudet. Finns värre saker att oroa sig över liksom. Har man energi att lägga på att ta illa vid sig av andras klädval så har man levt ett för lätt liv.
Men i alla fall. Eftersom du riktar denna frågan direkt till mig så får jag väl erkänna att det kan bli lite väl riskabelt med lackbyxor på en man, i min åsikt. Men jag har nog kollat på lite väl knäppa filmer tror jag. För bilden av
lackkläder på en man får mig direkt att tänka på gubbig bögporr... Eh, så det är väl upp till dig vad du vill förmedla med dina kläder, kanske..? Eller ja, om man väljer att bry sig om andras åsikter eller inte. :) Respekt förtjänar man oavsett utseende.
👍