• Anonym (Nyfiken)

Lack och läder

Hej,

Jag är en man runt 50 som tycker det är mycket snyggt och sexigt med kvinnor som klär sig i t ex lackbyxor, skinnkläder och stövlar (gärna lårhöga).
    Jag hade gärna sett fler kvinnor klä sig i detta.

Jag är lite nyfiken på frågorna nedan. Kanske skulle postat i annan kategori men lägger den här då ordet sexig väger tungt för mig.

Hur ser ni kvinnor på klädval som dessa?
    Vad anser ni kvinnor som inte använder denna typ av kläder om detta?
    Finns ni kvinnor som skulle vilja klä er lite mer vågat men inte riktigt ?vågar??

• Svar på tråden Lack och läder
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Tant Sunshine) skrev 2023-08-03 17:38:24 följande:
    Hej igen. Nej det är bara jag som spökar ut mig till en sträng horig liten bitch. Jag själv tänder faktiskt också på att bära de här outfiten eftersom jag blir både kvinnlig, åtrådd och slampig och får en härlig makt över honom eftersommaren jag vet hur han tänder på det. Han vill jag ska vara som en normal man, naken eller möjligen ha ett koppel med brett halsband som jag kan styra honom med. Det är en favorit. När det gäller klackarna så älskar vi dom båda två. Vi följer ju inga regler och gör inte detta med andra utan detta är helt vår egen lilla värld som vi har tillsammans. Våra sex och maktlekar kör vi bara bakom stängda dörrar, annars är vi väldigt normala i vår relation.
    Låter som godis?
    Skulle du vilja att han hade några speciella kläder? Men å andra sidan hade han ju haft det eftersom DU bestämmer.
    Binder du honom? (Om inte kan jag rekommendera det).
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Snyggt egentligen) skrev 2023-08-03 18:20:34 följande:

En fråga rent allmänt: Om en kvinna klär sig i nån slags latex/läder outfit och förför en man kommer han då förvänta sig att det blir nån slags bdsm och känna sig lurad när sexet bara blir väldigt lätt "dominans" att hon styr (utan förnedring/våld) men sexet är vanilj/vanilj+  ?

Jag tror jag hade sett riktigt het ut i en sån outfit och det hade vart kul att överraska med, men inte om han förväntar sig bdsm.

Jag är övertygad om att du hade sett riktigt het ut.
    Jag kan ju bara svara för mig själv men jag kan inte se att det skulle finnas en förväntan på BDSM sex bara för att du klär dig i latex eller skinn. Dock kanske (skriver kanske) det framhäver en utstrålning av att man är intresserad av sex men det är ju något helt annat.
  • Anonym (Nyfiken och intresserad)

En fråga rent allmänt: Om en kvinna klär sig i nån slags latex/läder outfit och förför en man kommer han då förvänta sig att det blir nån slags bdsm och känna sig lurad när sexet bara blir väldigt lätt "dominans" att hon styr (utan förnedring/våld) men sexet är vanilj/vanilj+  ?

Jag tror jag hade sett riktigt het ut i en sån outfit och det hade vart kul att överraska med, men inte om han förväntar sig bdsm.

Som det svarats här i tråden tidigare: det är nog väldigt svårt att svara generellt på.

Om jag ändå ger mig på en gissning så är jag väldigt övertygad om att den absoluta merparten av de män som skulle få förmånen att bli förförd av dig i nån slags latex och/ eller läder outfit skulle nog inte alls ha förväntningar på nåt sätt att det skulle utvecklas mot bdsm. De skulle nog bara vara väldigt glada över att du öppnar för lek och bus. 

Är du orolig så förklara vad du har för avsikter om partnern under tiden verkar få förväntningar som du inte är bekväm med. Det ska vara kul och spännande - inte kännas på ett sätt så det blir obekvämt och olustigt.

Go for it! Självklart.
    Vi lever bara en gång - lek och ha kul. 

Jag personligen: skulle blivit typ hur kåt som helst av det. Och jag som sagt tror de flesta skulle reagera likadant. 
  • CleoX

En härligt sexig outfit är absolut en invit till spännande sex, lek och bus, men ingen direkt koppling till BDSM. Finns nog inte många män som inte skulle bli överlyckliga och jag lovar att det kommer att förgylla dina sinnen också.

• Anonym (Helt okej)

Jag ser inte på dessa kläder på något särskilt sätt alls.

Man får klä sig precis hur man vill bara man känner sig snygg. Lack och läder är inte min främsta "grej", men jag har inga förutfattade meningar om de som tycker om det. Och skulle jag träffa en man som tänder lika mycket på det som du gör skulle jag absolut inte ha problem med att klä mig i det ibland på ett sätt som jag själv tycker om, typ ha höga stövlar eller underkläder i läderimitation som förspel.

Däremot tar jag starkt avstånd från skinn-och pälsindustrin, så det får vara fuskskinn Glad

• Anonym (Nyfiken)

Någon mer kvinna som klär sig i lack o läder i sängen eller vardagslivet?
    Finns det kvinnor som har detta som en kink (kanske tom fetish) så som vissa män har?

• Pussan

Nej jag tror inte att det automatiskt medför förväntningar på hårda tag. Det är inget jag har märkt i alla fall.
    Däremot förväntas man (i min erfarenhet) vara kåtare än ¨normalt¨, det har jag fått höra rätt många gånger. ¨du såg så kåt ut i den kjolen och stövlarna/linnet¨ eller vad det nu kan vara. 
    Och det finns nog en automatik i det, man blir själv kåtare av att dressa sig sexigt och utmanande. Åtminstone fungerar jag så och man kan ju bara utgå ifrån sig själv. 
  • Pussan
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-07-31 12:41:58 följande:

Håller helt med om att det kan se trashy ut om det blir för mycket men med stil och i lagom mängd blir det ofta väldigt snygg, elegant (beroende på de övriga kläderna) men också oerhört sexigt.
    Det är ju i princip bara tjejer/kvinnor som bär skinn och lack. Hur ser ni tjejer på om en man skulle ha t ex skinnbyxor eller rent av lackbyxor eller en skinnskjorta?

Skinnbyxor på killar tycker jag är fint. Tighta ska de vara!
    Dock; (jag hatar egentligen att behöva säga detta) kroppsformen har stor betydelse i detta fallet. Det funkar inte med en ölmage.... Det blir väldigt avtändande.
    Jag brukar alltid annars predika att det är personlighet/attityd som är viktigt och inte utseende (och jag har knullat många ölmagar) men i detta fallet blir det bara  läckert om det är rätt men helt fel om det är fel.
  • Anonym (Nyfiken)

Någon mer som gillar lack och läder. Specificera görna vad och varför du tycker om det.

• Anonym (Man)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-08-29 18:01:06 följande:

Någon mer som gillar lack och läder. Specificera görna vad och varför du tycker om det.

Både jag (han) och min sambo (hon) gillar lack och läder. Hon har allt från klänningar, kjolar, byxor etc i lack samt rätt mkt i skinnimitation. Lack -plaggen är mest för hemmabruk medans skinnplaggen används till vardags och jobbet. Jag kan inte riktigt svara för varför jag gillar det, det är bara något sexigt och spännande med det. Bara det inte blir för mkt, för då blir det snabbt tacky och osmakligt. Min sambo tycker det är snyggt och så gillar hon uppmärksamheten. Hon säger att det märks tydligt på män i hennes omgivning om hon har en tajt skinnkjol eller ett par skinnbyxor Skrattande
Svar på tråden Lack och läder