Anonym (Ts) skrev 2023-07-30 21:46:04 följande:
Två pojkar, hur är relationen?
Är nyfiken. Som tjej själv har jag när jag vuxit upp mest umgåtts med andra tjejer och sett hur det är att ha en syster som tjej, både som liten och som stor.
Har själv en bror.
Kommer vad det verkar få två pojkar själv och är nyfiken att höra hur ni som haft två söner sett deras relation, eller ni som är killar och vuxit upp med en bror. Har de/ni varit nära? Kompisar? Hur blev det som vuxna, är ni/de varandras stöd?
Det går naturligtvis inte att säga nåt allmängiltigt om det här, eftersom alla är olika individer - men anekdotisk evidens kan ju vara kul ändå 🙂
Baserat på mina fyra killar är relationen bror-bror så här:
1. Nr ett ser på alla sina tre bröder som sina små kycklingar, som han uppfostrar och älskar, men jämnlik vän är han inte med någon av dem
2. Nr två beundrar och ser upp till nr 1; är bästa vän med nr 2 (alltså bästa, bästa vän verkligen; de är otroligt nära); och har en bra, men inte jättenära relation till nr 4
3. Nr tre har i princip ingen relation alls till nr 1; är som sagt bästa vännen i världen med nr 2; och har en passionerad hatkärleksrelation till nr 4
4. Nr fyra, slutligen, har en bra och ganska nära relation till nr 1, den tydligt ojämna "maktbalansen" till trots; en bra, men inte speciellt nära relation till nr 2; och en
passionerad hatkärleksrelation till nr 3.
Idag är alla fyra vuxna (nr fyra fyllde 18 för ett par veckor sen), och det är ganska exakt 14 månader mellan alla fyra.