• Anonym (?)

Om ni fått chans? Jobbat och bo i Dubai?

Hade ni flyttat och jobbar och bott i ett skattefritt varmt land som Dubai? 

Ifall ni fått chansen? 

• Svar på tråden Om ni fått chans? Jobbat och bo i Dubai?
  • Anonym (Vivs)

Nej, aldrig i livet Dubai.

• Anonym (Ja!)

Jag har bott i Dubai ett par år med familjen. Skulle absolut göra det igen om vi fick chansen. Betydligt bättre för barnen att växa upp där, livskvalitén är också bättre. Vädret är fantastiskt, även om det är fööör varmt på sommaren. Men då åkte jag hem med barnen. 
    Det är rent, snyggt, typ 0 kriminalitet. Bor i Stockholms innerstad nu och blir så ledsen över vilket förfall det blivit. Tiggare som bajsar i lekparker, hundskit i varje gatuhörn, skräpigt överallt. Terrordåd som hänger i luften. Som sagt, skulle inte tveka att lämna imorgon.

• Anonym (nope)

I helvete heller!

• Anonym (orion)

Nej, inte Dubai. Meningslöst ställe.

• Anonym (?)

Ni som är emot Dubai. Varför? 

• Anonym (?)
    Anonym (Ja!) skrev 2023-08-01 21:16:29 följande:

Jag har bott i Dubai ett par år med familjen. Skulle absolut göra det igen om vi fick chansen. Betydligt bättre för barnen att växa upp där, livskvalitén är också bättre. Vädret är fantastiskt, även om det är fööör varmt på sommaren. Men då åkte jag hem med barnen. 
    Det är rent, snyggt, typ 0 kriminalitet. Bor i Stockholms innerstad nu och blir så ledsen över vilket förfall det blivit. Tiggare som bajsar i lekparker, hundskit i varje gatuhörn, skräpigt överallt. Terrordåd som hänger i luften. Som sagt, skulle inte tveka att lämna imorgon.

Varför lämnade ni Dubai och ni kan väll flytta tillbaka?
  • Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (?) skrev 2023-08-01 21:21:39 följande:

Ni som är emot Dubai. Varför? 

Vill inte bo i ett muslimskt land. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2023-08-01 21:25:07 följande:
    Vill inte bo i ett muslimskt land. 
    Muslimer i Sverige med. Men det är noll kriminalitet i Dubai.
  • Anonym (F)

ALDRIG!! Inte med deras kvinnosyn och syn på människor från andra länder! Dessutom, om någon av någon konstig anledning skulle kunna bortse från det, så är det visserligen ett skatteparadis men med tanke på hur dyrt det verkar vara att bo där så går man snarare back ändå.

Svar på tråden Om ni fått chans? Jobbat och bo i Dubai?