• Anonym (Bella ek)

Övergrepp, pojkvän tror ej

Hej
    jag blev utsatt för ett sexuellt övergrepp för 5 år sedan. min kille vet det men idag frågade han hur det gick till? Jag förklarade för honom hur det gick tilll, behöver inte gå in på detaljer här i detta forum. Hans svar var ?jag trodde inte de gick till så? han utryckte sedan sig att han trodde det var värre och att en man i en park hade överfallit mig. Sen börja han förhöra mig hur de gick till hur gammal var jag, om jag polisanmälde. Jag berättade att det var mitt ex som gjorde detta, då frågar han men var han snäll i början? Var ni fortfarande tillsammans efter detta? 

jag var mellan 14-16 när de hände, har förträng allt. Han blev polisanmäld och har ett annat ex som blev polisanmält för misshandel. Då utrycker sig min kille ?har du polisanmält folk för kan du lika gärna också polisanmäla mig.

han tror alltså att jag ljuger om min våldtäckt vad jag förstått och han sympatiserar med min våldtäksman och säger något i stil med ?tror du inte han ångrar sig när han tog distans mot dig? ?

förlåt för rörig text, är bara så frustrerad.

• Svar på tråden Övergrepp, pojkvän tror ej
  • Martinnains

Han borde lära sig att veta när han ska hålla sina tvivel för sig själv. Givetvis är händelsen förgad av din upplevelse och om någon skulle se händelsen som en opartisk observatör skulle dennes  beskrivning vara annorlunda. Men, det spelar ingen roll han borde fokusera på din upplevelse och hur du nu bearbetar händelsen. Det är det som är viktigt för er vad som verkligen hände är mindre viktigt utan självkänsla och framtiden är det som ni kan påverka. 
    Det kanske inte vore fel att prata med någon annan om övergreppet

(Min fru var med om en liknande i yngre tonåren som skapat en sexuell låsning nu 30 år senare)

• Anonym (E)

Kasta honom långt åt jävla helvete. Han har visat sitt sanna jag och det är fult. Vidrigt.

• AndreaBD

Vad är detta för "pojkvän"? Man behöver inte en partner som inte stödjer en när det gäller såna traumatiska upplevelser. Att han kanske trodde att det var en överfallsvåldtäkt - det är ju inte ditt fel, att han föreställde sig detta. 

Jag är ledsen att du råkar ut för sånt, både övergreppen och nu detta bemötande. Men det vore bra om du skulle göra dig av med den här mannen. Om han säger att du kunde ha anmält honom också - det innebär väl att han anser att han också skulle kunna göra sånt!

• Anonym (Plopp)

Killar är betydligt mer nojiga idag.

• Fiona M

Jag hade inte kunnat vara tillsammans med någon som, trots att den var tillsammans med mig och påstod sig gilla mig, tog ställning för min våldtäktsman.

• Anonym (?)

Förstår att du är frustrerad. Tycker att du ska dumpa honom, han tror ju dig inte. Det är inget trevligt att vara tillsammans med en man som tycker att man är en lögnerska. Usch. Finns bättre män därute. 

Svar på tråden Övergrepp, pojkvän tror ej