Ni som kommit över otrohet…
Min fru var otrogen mot mig med en kollega för 8 år sedan. Vi hade då varit gifta i 11 år och hade fortfarande kärlek i vår relation så jag blev förvånad. I vilket fall så kom jag på dom när dom hade haft ett förhållande i tre månader bakom min rygg. Min fru hävdade att hon höll det hemligt i väntan på att hon skulle bestämma vem hon ville ha. Hon älskade oss båda lika mycket hävdade hon. Jag blev såklart hjärtekrossad och var länge lessen och besviken. Men jag älskade henne fortfarande även om många i vår krets tyckte det var konstigt. Men mitt direkta villkor för att försöka fortsätta ihop var att hon skulle bryta med den andra. Det gjorde hon och så pass att hon till och med bytte jobb för att inte träffa honom på jobbet. Det tog mig dock ändå lång tid att få tillbaka tilliten och det krävde mycket av henne med att visa att hon var värd tilliten igen. Efter något drygt år kändes det bra igen och vi var nästan istället åter nykära i varandra igen. Idag lever vi fortfarande ihop och har nu varit gifta i 19 år och vad jag vet har hon inte gjort om det igen. Så det går att förlåta och fortsätta men det kräver vilja från båda parter.