Ni som kommit över otrohet…
Jag tror att det bara är de par som lärt sig något som lyckas gå vidare efter en otrohet.
Har man inte lärt något så kommer man inte vidare i relationen.
Jag tror att det bara är de par som lärt sig något som lyckas gå vidare efter en otrohet.
Har man inte lärt något så kommer man inte vidare i relationen.
När jag läser träden så förvånas jag över att det finns familjer där barnen dras in i otrohets problematiken. Hur kan man som förälder lämpa över sina problem på barnen?
Hur tänker man? Det spelar ingen roll hur upprörd man än är över vad som hänt så är det inte OK att berätta om otrohet för sina barn.! Man förklarar att mamma och pappa har slutat älska varandra och att det inte har något med dem alls att göra och att mamma och pappa älskar dem lika mycket som förut.
För att återgå till ämnet så kommer man inte över relationsproblem genom att demonisera varandra. Enda vägen är att ta hjälp med att starta om förhållandet. och bygga upp något bättre och starkare. Det förutsätter ju självklart att man fortfarande har känslor för varandra. Har man inte det 'r det lika bra att avsluta men för gud skull demonisera inte varandra inför barnen