Inlägg från: Anonym (Förskola) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förskola)

Hur mycket kan personalen lägga sig i?

Gällande kläder så handlar det ju om ditt barn. Om ditt barn och dennes välmående. För kläderna är ju till ditt barn? Det är ju inte så att förskolan gör det för att de själva vill ha på sig kläderna eller vill vara besvärliga?

Och jag skulle säga, med 100 säkerhet, att ombyte inte gäller ytterkläder utan där menar dem kläder såsom byxor, tröjor, t-shirts, strumpor. Kläder som, beroende på barn, kan behöva bytas under dagen. 

Gällande tid så får de självklart komma med förslag, utifrån deras erfarenhet. 7-17 är en riktigt lång dag för en sådan liten. Men kan du/ni inte korta ner tiden så är det så. Det är som det är helt enkelt. Men nej, de kan inte kräva kortare dagar.

• Anonym (Förskola)

Vänta. Du är arbetssökande och menar på allvar att du ska sätta ditt barn på förskolan 7-17. 

Och nej, ett så litet barn har INTE behov av att leka med andra barn. Kanske någon timme hit eller dit men absolut inte 10 timmar om dagen. 

Jag tror detta är en trolltråd för att provocera. 

• Anonym (Förskola)

Och ja, du ska vara glad att du får 30h/veckan. I min kommun är det 15h/veckan som gäller.

• Anonym (Förskola)
    Um Hamza skrev 2023-08-09 19:24:11 följande:

Som förskollärare säger jag kläderna ja, tiderna nej. 

Efter man fått mer information så är tiderna också ett ja. 

TS har nämligen satt ut 60h/veckan när hon egentligen bara får ha barnet där 30h/veckan (hon är arbetssökande). 
  • Anonym (Förskola)
    Anonym (E) skrev 2023-08-09 20:50:37 följande:
    I vår kommun max 15 timmar, så hon ska bara vara tacksam.
    Håller helt och hållet med. Förhoppningsvis är tråden endast till för att provocera. 

Kan man hoppas iaf.
Svar på tråden Hur mycket kan personalen lägga sig i?