Inlägg från: rosesarewhite |Visa alla inlägg
  • rosesarewhite

Smärta långt ner i magen (vänster)

Utomkvedshavandeskap kanske? Eller förstoppning om det är tarmarna som spökar.
    Jag tycker att du ska söka vård på vc redan idag, det bör man alltid göra om man har smärtor från magen som inte går över på ett par dagar.

• rosesarewhite
    Jeffreyovego skrev 2023-08-09 11:01:40 följande:

Har läst i tråden om utomkvedshavandeskap och anledningen att jag inte tror det är för att i princip alla har testat positivt på graviditetstest, vilket jag då inte gör. I övrigt stämmer smärtan in där så förstår din tanke. 

Alternativa problem med tarmarna är så många så det går inte ens att googla du fram för det kan vara 7 saker, så det är absolut en möjlighet. 

du tycker jag ska det? Är alltid så rädd att söka vård då jag känner mig till besvär av någon märklig anledning. Men får kanske ringa om rådgivning, en bra start för mig som är lite skraj. 

Tack för du tog dig tiden att svara. 

Eftersom du haft ont i två veckor ska du absolut söka vård och du kommer inte vara till besvär! Jag tycker inte du ska be om rådgivning utan be om att få en tid, sedan är jag i och för sig övertygad om att de kommer vilja att du kommer in om du säger att du haft ont i 2 veckor. Det kan finnas massor av olika orsaker och många är inte allvarliga, men det kan vara det och bäst att ta det säkra före det osäkra.
  • rosesarewhite

JodiBabe tjocktarmen går upp på höger sida, sedan tvärsöver magen och sedan ner på vänster sida.

Svar på tråden Smärta långt ner i magen (vänster)