Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Hur mycket slackar ni på jobbet?

Anonym (Nej) skrev 2023-08-11 16:10:39 följande:
    Exakt, då har man kanske inte förstått frågeställningen.

Jag har själv varit i väggen och sedan dess gör jag precis det jag ska och jag gör det bra - men jag bjuder inte på något mer än vad som förväntas.

Det betyder att om jag gör ett jobb som har beräknats ta hela dagen men jag är så effektiv att jag är klar vid två, behöver jag inte kasta mig över nästa grej och göra den klar samma dag och därmed prestera mycket mer än alla andra. Jag har redan gjort vad jag skulle för dagen. Jag tänker inte prestera 30 procent mer än alla andra för samma lön. Inte längre.

Det är inte att slacka, det är att undvika att bli utnyttjad.
    Precis så, tänker jag också. Det gäller att skapa pauser så att man mår bra. Jag tar mycket pauser men jag levererar mer än jag behöver ändå. Faktum är att tack vare att jag tar pauser, det gör att jag levererar mer, eftersom jag hinner tänka och fokuserar på att göra rätt saker. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Allis) skrev 2023-08-11 18:39:26 följande:

Helt ärligt: Jag är enligt alla chefer högpresterande men jag jobbar inte hemma för jag vet att jag skulle slacka då, hjärnan går in i ledig-mode direkt.

Och så vill jag ha det, mitt hem ska vara fritt från jobb så långt det går.

Jag har ett separat rum där jag bara arbetar. Används också som gästrum. När jag stänger dörren dit lämnar jag jobbet, fungerar jättebra.
Svar på tråden Hur mycket slackar ni på jobbet?