Inlägg från: Anonym (Lugn i stormen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lugn i stormen)

Flyttångest! Hjälp!

Kan känna igen mig i din känsla, jag bröt upp och flyttade till annan stad för ett år sedan. Hade också mycket oro, som höll i sig även efter flytten. Var inne på att sälja och flytta tillbaka igen till och med. 
    Men, så började ett nytt liv öppna sig, jag lärde känna nya människor, upptäckte en massa bra saker med min nya stad och i takt med det så försvann min ångest. Nu ett år senare vill jag absolut inte flytta tillbaka.

Du har ångest nu över en stor förändring, inget konstigt. Lita på att denna känsla inte är konstant. Blir din flytt bra eller dålig? Det kan du inte i förväg veta eller tänka dig fram ett svar till, vilket troligen är vad du gör nu. Tänker och funderar, gör kanske plus och minuslistor, tänker och tänker. Det är det här som skapar din oro. Du har tagit ett stort steg i att faktiskt genomföra denna flytt, det kan bli bra, eller så blir det inte bra och då kan du ju alltid flytta tillbaka igen. Du kommer och du kan hantera situationen oavsett vilken den är. Försök att släppa allt ditt tänkande, analyserande och processande och bara var i stunden. 

Svar på tråden Flyttångest! Hjälp!