Inlägg från: Anonym (Norra sthlm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Norra sthlm)

Gravid men han är upptagen

Anonym (X) skrev 2023-08-17 14:36:19 följande:
    Ja.
    Men i det ena fallet är det stackars TS som blivit lurad, i det andra har hon från början vetat och är isf förberedd vid ev graviditet.
    Mitt beslut handlar mer om hur ja ska involvera han o på
    vilket sätt eller ej o om ja ska säga nått till henne- att behålla barnet de e mitt beslut- min kropp. Han valde att ej skydda sig.
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (B) skrev 2023-08-17 15:12:48 följande:
    Lurad? De hade oskyddat sex, har man det om man inte kommit överens om att skaffa barn? 

Sedan vet vi ju inte när de hade oskyddat sex, innan eller efter TS fick reda på att han är gift. 
    Jag var ej fertil vad ja trodde med oskyddat ja, inte haft sex eller träffats alls sedanjag uppdagat att han ljugit om allt därför ja skriver här För råd 
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (M) skrev 2023-08-17 15:13:48 följande:
    Huvudsaken var att han är upptagen.
    Men inget ja visste men han har ju ett ansvar eller kan inte män hålla sig till sina kvinnor alls ? Drar du alla över enkam 
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (B) skrev 2023-08-17 15:14:52 följande:
    Var ni överens om att ha oskyddat sex? 
    Självklart
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (M) skrev 2023-08-17 15:15:33 följande:

Det måste du inte alls.

Dessutom kommer han ju få reda på det i och med faderskapsutredningen sen.

Usch men är de inte hemskt att inte berätta för honom ens
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (JB) skrev 2023-08-17 16:02:40 följande:

Självklart ska du inte göra abort om du inte till 110% känner att det är rätt. Eftersom du har svårt att bli gravid hade jag inte gjort abort i ditt läge, såvida du kan ta hand om barnet själv. Alla andra omständigheter hade jag inte brytt mig om. Ja, kanske om snubben varit psykopat och/eller narkoman då...

Tack 💕
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (M) skrev 2023-08-17 15:16:54 följande:
    Varför funderar du på om du ska säga något till henne? Du anser ju att hon och deras relation inte är ditt problem?
    Mer att ja anser att hon borde få slippa leva i en lögn 
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (M) skrev 2023-08-17 15:15:33 följande:

Det måste du inte alls.

Dessutom kommer han ju få reda på det i och med faderskapsutredningen sen.

Ah ja vet ej hur en sån går till så då kontaktar de honom och ja behöver ej eller ? herregud vilken chock för honom fast han kommer ju försöka träffa mig innan men ja har ju sagt ifrån nu när ja vet allt
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (XXX) skrev 2023-08-18 01:23:46 följande:
    Men SKOJAR du nu..? Det MINSTA man måste kolla när man börjar träffa någon, innan man ligger för första gången, är ju att det inte bor någon kvinna på samma adress! Hur naiv får man vara..?

...och sedan hamnar försörjningen av de barnen som blir, till största delen på skattebetalarna... :(
    Ursäkta försörjningen av barnet på skattebet kanske är det så att om ja är vuxen nog o gjort karriär så kanske ja kan försörja mig själv och ett barn utan några problem.. vilka fördomar herregud 
  • Anonym (Norra sthlm)
    Agda90 skrev 2023-08-18 08:36:21 följande:

Här är två oskyldiga personer som kommer att bli hårdast drabbade. Det ofödda barnet och den bedragna parten. Du, TS, kommer mest troligt få en massa skit också. Från din älskare och antagligen hans sambo. En sits som du har hamnat ofrivilligt i. Mannen ifråga är en stor idiot! Upptagen och hoppar i säng oskyddat med en annan kvinna. Han visste riskerna och gjorde det ändå. 

När det gäller faderskapet så brukar i vanliga fall Skatteverket ha hand om det men om man som föräldrar inte lever ihop hamnar det på socialtjänsten. Du har tre alternativ - lyckas få genom fader okänd. Då är du ensam med barnet om precis allt och slipper fundera på att det kan bli ett umgänge som kommer på tapeten. Men barnet blir lurat på att lära känna sin pappa, ett halvsyskon och även att få rätt till arv efter pappan den dagen det är dags. 
    Alternativ 2. Göra faderskapserkännandet men att du har ensam vårdnad. Umgänge kan ändå förekomma, även varannan vecka boende. Som vårdnadshavare får man inte försvåra umgänget med den andra föräldern. Fördelen med ensam vårdnad är att du beslutar allt och behöver inte den andres tillstånd för att skaffa pass, byta skola osv. Skulle du dock bestämma dig att flytta till Haparanda och pappan vill ha umgänge med barnet så kan du riskera att behöva stå för kostnaden så att umgänget blir av eftersom det är du som valt att flytta. Me3n du som ensamvårdnadshavare får all föräldraledighet då du får alla dagar
    Alternativ 3, Gemensam vårdnad. Kruxet här är att då fördelas alla dagar lika mellan er föräldrar och föräldraledigheten kan bli jobbig att lösa om han sätter sig på tvärren. Umgänge kan finnas om pappan vill. Mycket ska godkännas av båda vårdnadshavarna så kontakten med pappan kommer inte bli absolut noll.

Jag har suttit med vid dödsboanmälningar (arbetar kommunalt inom socialtjänsten) där efterlevande fruar får veta att deras makar har varit otrogna och att det finns barn från dessa affärer. Det är hemskt! Först hamnar man i chock pga sorgen och sen får man nyheter som förstör en ännu mer. Om du väljer att behålla gör det som är minst illa för de parter som är hårdast drabbade!

många har skrivit att du ska vänta till att du år så långt gången att du inte kan göra abort. Delvis håller jag med, för att du ska slippa bli pressad av honom. Men en annan del av mig håller inte med. Det är fult. Ska du sjunka till hans nivå?

Jag anser att sambon ska få veta, men du behöver inte göra så mycket. Bestäm dig för hur du vill göra och agera utifrån det. Väljer du att behålla barnet så kan du meddela honom "de goda nyheterna" och informera att det kommer att göras en faderskapsutredning och att han gör bäst i att berätta för sin sambo innan soc knackar på dörren. Trots allt så har han satt sig rejält i skiten på egen hand och då får han lösa det. 

Hade jag varit i dina skor så Istället för att fråga om råd på nätet hade jag sökt upp någon att prata med. En kurator, någon på mödravården eller liknande. 

Tack snälla för
    ditt långa och vuxna svar många bara vräker ur sig. Letade nu på
    morgonen efter någon att ringa för att få råd och stöd och diskutera men du säger Mvc har kuratorer. Tack.
    har beslutat att berätta för
    honom om
    situationen han och
    jag är
    vuxna men sen tänker ja inte låta mig pressas
    men jag tänker jag påtala att det vore ju bra om han berättade
    sanningen där
    hemma. kanske vill han inte ha mer
    med mig o
    göra alls om
    ja behåller barnet får en sån mag
    känsla ?om valet är
    att
    han ?måste? berätta o avslöja allt.

detta e så sjukt men ja kan ha fel kanske dyker en annan sida upp..
    vi får
    se
Svar på tråden Gravid men han är upptagen