• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • Björkenli

Jag undrar om någon har något tips på en klinik utanför Sverige för äggdonation..? Där ni fått bra hjälp att hitta en matchande donator. 

För I Sverige får man väl aldrig välja alls vad jag förstår..

Tack på förhand:))

Jag behöver inte få en full profil, men få ett visst intryck av personen hade känts väldigt bra.

Någon som har haft konsultationer med olika kliniker och fått intryck om det skiljer sig avseende hur mycket info man får osv?

• Anonym (Riga)
    Björkenli skrev 2024-09-28 17:53:11 följande:

Jag undrar om någon har något tips på en klinik utanför Sverige för äggdonation..? Där ni fått bra hjälp att hitta en matchande donator. 

För I Sverige får man väl aldrig välja alls vad jag förstår..

Tack på förhand:))

Jag behöver inte få en full profil, men få ett visst intryck av personen hade känts väldigt bra.

Någon som har haft konsultationer med olika kliniker och fått intryck om det skiljer sig avseende hur mycket info man får osv?

Vi gjorde våran äggdonation via AVA clinic i Riga. Allt gick väldigt snabbt och smidigt. Fick veta ålder, ögonfärg, hårfärg, utbildningsnivå, intressen, tidigare barn på donatorn. Fick två förslag på donator baserat på bilder på mig som ung och i nuvarande ålder. Inga foton på donatorn men det hade jag heller inte velat ha. 

Jag åkte bara dit för ett första möte och sedan för insättningen. Ultraljud osv gjorde jag på hemmaplan. Otroligt nöjd med denna klinik och dessutom blev det en bebis på första försöket.

• Björkenli
    Anonym (Riga) skrev 2024-09-28 19:56:22 följande:

Vi gjorde våran äggdonation via AVA clinic i Riga. Allt gick väldigt snabbt och smidigt. Fick veta ålder, ögonfärg, hårfärg, utbildningsnivå, intressen, tidigare barn på donatorn. Fick två förslag på donator baserat på bilder på mig som ung och i nuvarande ålder. Inga foton på donatorn men det hade jag heller inte velat ha. 

Jag åkte bara dit för ett första möte och sedan för insättningen. Ultraljud osv gjorde jag på hemmaplan. Otroligt nöjd med denna klinik och dessutom blev det en bebis på första försöket.

Vad roligt att det blev baby på första! Använde du din partners sperma då? 
    Ni fick ju rätt mycket info om donatorn då iaf, skulle kännas tryggt tycker jag. Man vill ju att magkänslan  ska kunna infinna sig, med bara lite info är det svårt att veta om det känns rätt eller inte för mig..
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-09-28 09:27:45 följande:
    Herregud vilken berg och dalbana! Måste varit väldigt stressande för dig med allt fram och tillbaka och beslut som ska tas. Men tånk va bra det blev tillslut ändå. Jag blir gråtfärdig när jag läser om din tacksamhet! kanske ska man försöka förlita sig på att det kommer bli bra och precis som det är meningen i slutändan! jah håller alla tummar och tår jag kan för din skull ❤️❤️
    Ja det har verkligen varit helt sjukt! Pendlade mellan lycka och sorg med tårar och hopplöshet innan ny lycka. Tacksamt jag kunde få stöttning av mamma och svägerskan när förslaget på donator 3 kom, för då fastnade jag bara i att jag förlorade en donator som jag ställt in mig på att jag så gärna ville ha. Så när de återkopplade hur fantastiskt nr.3 lät så kunde jag komma upp ur hålet igen och bli glad igen. Känner av det fortfarande, blir snabbare trött. 
    Tack så mycket Hjärta Det är inte lätt, det har varit en lång process att landa i. Lång.. Acceptans. Men den kom inte förrän vi fick hjälp att sammanställa våra resultat med CVL. Inte för att han sa att det är omöjligt för oss, men insikten med hur svaga mina ägg är. Och min egen ork är slut. Hur resten av livet rusar förbi. Andra har mer ork och orkar och har starkare ekonomi (med två parter som kan bidra dessutom..) och kan fortsätta längre. Hade jag haft större ekonomi, lite bättre resultat och inte familjen runt om som får barn så hade jag kanske provat Cypern med deras mitokondrie-teknik. Men nu kastar jag in handduken. Kanske om jag träffar en ny kärlek i framtiden att jag kan överväga det, men inte nu.
    Så nu är jag så tacksam för att jag kan få gener från så fantastiska individer som deras profiler beskriver. Hjärta

Så jag håller alla tummar och tår för dig oavsett. Hoppas det kan ge lite lindring i velandet just nu. För velandet är fruktansvärt tufft och jobbigt! Så tacksam för att vara ur den perioden. Hoppas ni kan landa snart i ett beslut så ni slipper leva i det för länge Hjärta
  • Mathilda88
    Anonym (Riga) skrev 2024-09-28 19:56:22 följande:

Så härligt att höra att det gick på första försöket! Vad kostade det i Riga?
  • Anonym (.)
    Björkenli skrev 2024-09-28 23:40:11 följande:
    Vad roligt att det blev baby på första! Använde du din partners sperma då? 
    Ni fick ju rätt mycket info om donatorn då iaf, skulle kännas tryggt tycker jag. Man vill ju att magkänslan  ska kunna infinna sig, med bara lite info är det svårt att veta om det känns rätt eller inte för mig..
    Vi använde min mans sperma. Ja jag tycker att vi fick ganska mycket info om donatorn och sedan gillade jag att det inte var några väntetider. Bägge donatorer de hade valt ut som förslag kändes bra så det blev nästan svårt att välja.
  • Anonym (.)
    Mathilda88 skrev 2024-09-29 22:47:55 följande:
    Så härligt att höra att det gick på första försöket! Vad kostade det i Riga?

Vi hade verkligen tur! Jag tror vi betalade 6500 ? plus mediciner. Dom har ju även dubbeldonation och tror det kostar runt 7000?

• Mathilda88
    Anonym (.) skrev 2024-09-30 10:07:22 följande:

Vi hade verkligen tur! Jag tror vi betalade 6500 ? plus mediciner. Dom har ju även dubbeldonation och tror det kostar runt 7000?

Ja stor skillnad mot Sverige då och även billigare än i Danmark! När var det ni gjorde det? Har ni embryon över?
  • Anonym (.)
    Mathilda88 skrev 2024-09-30 14:50:40 följande:
    Ja stor skillnad mot Sverige då och även billigare än i Danmark! När var det ni gjorde det? Har ni embryon över?

Ja det skiljer en del i pris. 

Vi fick 2 fina blastocyster så vi har ett har ett kvar i frysen men det kommer vi inte använda. Vi är nöjda med bebisen vi fick. Vi gjorde donationen för ett år sedan. 

• Mathilda88
    Anonym (.) skrev 2024-09-30 19:35:17 följande:

Ja det skiljer en del i pris. 

Vi fick 2 fina blastocyster så vi har ett har ett kvar i frysen men det kommer vi inte använda. Vi är nöjda med bebisen vi fick. Vi gjorde donationen för ett år sedan. 

Vilket fint resultat Hjärta
    Så skönt att känna att man har kommit i mål! Hjärta
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024