• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • Always choklad
    Björkenli skrev 2025-12-24 11:59:29 följande:

På 3d ultraljud såg jag ju att hon hade så stora läppar! De ser inte liiika stora ut i verkligheten som på 3d bilden men ändå rätt stora. Tydlig amorbåge. Tycker hennes läppar är så fina :)

Hej vilken söt liten tjej. Riktigt liten pussmun.
    Grattis till att allt gått bra.

God Jul och Gott Nytt år 🥳👶
  • Anonym (Daisy)
    Björkenli skrev 2025-12-24 11:59:29 följande:

På 3d ultraljud såg jag ju att hon hade så stora läppar! De ser inte liiika stora ut i verkligheten som på 3d bilden men ändå rätt stora. Tydlig amorbåge. Tycker hennes läppar är så fina :)

Grattis, vad fin hon är! Vilken härlig julklapp :)
  • LMSM
    Björkenli skrev 2025-12-24 11:50:55 följande:

God jul alla!

Min lilla tjej fick komma med tidigare kejsarsnitt pga tidig vattenavgång! Hon kom den 9e decided. Bf 28 december egentligen. 

Hon är så himla söt!!! 

åååå stort grattis till dig!! Så underbart ! Hoppas att allt gick bra och att ni båda mår bra 
  • Always choklad

Hej
    Känns som jag kanske är näst på tur här med förlossning. Jag går in i V38 imorgon Fre. Lyckades sätta mig på rumpan ikväll med min 2åring. Satte mig på en babypall i plast istället för träpallen brevid. Gjorde inte ont men vi rasade givetvis i backen. Ringde förlossningen då jag är Rh-neg även. De sa att så länge det rör sig som det ska och inget blod eller fostervatten sipprar ut alt jag har ont då behöver jag inte åka in. Var en nervös halvtimme ringde först 1177 men parallellt i kön googlade jag att ring förlossningen istället. Om inget händer innan blir vi igångsatta 6 Feb❤️
    Kan bli så tokigt när man har gravidhjärna..En pall var röd den andra var rosa de stod vid varandra..Jag har haft broddar sen Oktober typ, inte i hemmet man tänker att man ska kunna ramla direkt, känns lite snopet och onödigt. 

Läser i nyheterna om Eliva kliniken man blir ju bestört och upprörd. Att profitera på oss som är i den situationen vi är och utsätta familjer och kvinnor för missvård så grovt. Inte sett reportage ännu, vet inte om jag mäktar med och se det faktiskt, inte nu i alla fall..

Ta hand om er alla därute 😊

• Anonym (Daisy)

Nu har jag haft mitt RUL och allt såg jättebra ut, herregud vilken lättnad! Var så nervös innan? har känt rörelser sedan v 15-16 men har inte alls varit säker på vad det varit, men när jag fick se vart bebisens ben var var det helt uppenbart att det varit små sparkar hela tiden 💙

• Meliora

Hej! Ber om ursäkt att jag skriver i en gammal tråd men jag såg att den här är aktiv och är den senaste jag hittade.

Jag är snart 34 år. Vi började försöka bli gravida i juni 2024 och kom till kvinnokliniken i januari 2025.

Vi genomförde vårt första IVF-försök i maj 2025, där ett ägg togs ut men tyvärr inte blev befruktat. Det andra IVF-försöket i augusti 2025 fick avbrytas. Därefter blev jag diagnostiserad med för tidigt klimakterium (POI).

Vi står nu i kö för äggdonation och planen är att donationen ska i april med återföring maj senast juni om allt går bra

• Always choklad
    Meliora skrev 2026-01-28 09:47:29 följande:

Hej! Ber om ursäkt att jag skriver i en gammal tråd men jag såg att den här är aktiv och är den senaste jag hittade.

Jag är snart 34 år. Vi började försöka bli gravida i juni 2024 och kom till kvinnokliniken i januari 2025.

Vi genomförde vårt första IVF-försök i maj 2025, där ett ägg togs ut men tyvärr inte blev befruktat. Det andra IVF-försöket i augusti 2025 fick avbrytas. Därefter blev jag diagnostiserad med för tidigt klimakterium (POI).

Vi står nu i kö för äggdonation och planen är att donationen ska i april med återföring maj senast juni om allt går bra

Meliora skrev 2026-01-28 09:47:29 följande:

Hej
    Tråden är aktiv vi är i lite olika stadium här. En del som försöker andra som är nyligen gravida eller just ska få barn 🙂

Varit en tillflyktsort för mig i alla fall och bolla ideer och tankar. 
    Hoppas du får samma utbyte. 

• Björkenli

@meliora

Å va tufft att få det beskedet. Verkligen. 
    Hoppas nu allt går bra med hjälp av äggdonation 
    Hur känns det?

Svar på tråden Äggdonation 2023/2024