Inlägg från: Always choklad |Visa alla inlägg
  • Always choklad

Äggdonation 2023/2024

WinnerBirdie skrev 2025-03-12 16:39:11 följande:

Hej, 
    Länge sedan, vi har väntat sedan augusti på dubbeldonation. Det blev tre blastocyster och förra veckan gjorde vi FET. Jag har haft molande värk sedan i helgen och igår och idag (ruvardag 6) känns det verkligen som mensvärk, strålar även i benen😔 mår småilla till och från men det känns som att det är kört?. Testdag 19:e. Hur har ni känt efter insättning? Både ni som lyckats och ej? 

Håller tummarna, gör du hcg test? 
    Tycker det är svårt och veta. Har lyckats en gång och har en dotter nu på 17mån. Sedan har det varit en lång väg hit. Sist nu vid syskonförsök i jan kändes det olika från dag till dag gravid inte gravid? Tyvärr tog det inte då. Jättesvårt att veta. Har du satt i två st?
    Håller tummar och tår 
  • Always choklad
    WinnerBirdie skrev 2025-03-12 20:50:32 följande:

Tack 🙏 nej inga test ännu.De här dagarna är så himla jobbiga? det är en 😊 

Tråkigt att det inte tog nu men grattis till er lycka förra gången 💖 Minns du om du kände något då?

Hej 
    Jag vet att jag var illamående första månaderna. Men inte exact när det började och slutade..det är väl ett gravidtecken antar jag osäker när exact det kom om före eller i samband med pluss..åt konstant på nått litet typ cashewnötter eller tacoships och drack floder kan varit pga saltet. Kommer inte ihåg när jag visste och trodde på det. Var typ månad 4 tror jag när det kändes som att det åkte en hiss inom mig upp och ned första gången det kändes som nått var där inne..svårt att förklara. Moderkakan låg före så dröjde lång tid innan jag kände och kunde se sparkarna eller dela med mig till maken. Hon var inte så givmild med de till nån. Bara jag första 5-6 mån som kände nått. Tror det var först efter 7 mån någon annan kunde känna om jag inte minns fel..Skulle man egentligen har tecknat ned. Var så omtöcknade tid trodde hela tiden jag skulle öppna upp och surprise det var bara en dröm..

Håller tummar och tår som sagt
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-03-19 11:16:14 följande:

Jag fick äntligen min mens idag och kan börja räkna ner till ultraljudet på torsdag i nästa vecka då de ska kolla slemhinnan etc Inför transfer. Tiden känns plötsligt evighetslång?

Hej
    Kan verkligen relatera till dig. Min mens är också sen, typiskt vill bara köra på nästa försök men går inte. Hoppas man inte gått helt plötsligt och kommit in i klimakteriet är väl bara det som fattas, vore typiskt men fyller snart 44 och min mamma var ganska tidigt in..Men då kan de väl ordna det ändå på nått sätt att de startar igång en på nytt som jag förstått..hoppas det i alla fall 
  • Always choklad
    blomma79 skrev 2025-03-24 09:27:06 följande:
    Så hur många gånger gör de ultraljud innan insättning? 
    Hej
    Det beror på i alla fall för mig

Ibland har det räckt med en i samband med ägglossning och att jag fått ta Ovitrelle samma kväll, och sedan just före transfer. Andra gånger har jag fått komma tillbaka på kontroll om de tyckt den varit för tunn och att man då fått hjälp på vägen att bygga upp tjockare. Då har det varit 2 innan och en just inför transfer samma dag. 
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-03-24 10:21:56 följande:
    Jag har egen ägglossning men ska ändå ta ovitrelle verkar det som (fick det utskrivet iallafall), men vet inte om de alltid gör så. 
    Hej
    Har varit standard även om det varit äggdonation förut för mig i alla fall. Bygger även upp optimal slemhinna som jag förstått..
  • Always choklad

Hej följer
    Meddela gärna hur det gick. Jag har också strul med menscykeln. Var normal när jag slutade med medicinen efter neg grav test efter insättning som ej tog sig. Hade räknat med att den skulle komma 5 - 9 Mars nån gång där. Snart har hela Mars gått? Känns som jag har konstant ägglossning istället..Försöker stressa ned om det kan vara det som stör och sova bättre när jag kan..Men detta blir lite av en stressfaktor också. Vill så gärna köra igång med syskonförsök. Östradiol verkar vara för att styra menscykeln rätt  vad jag läst mig till och ingen mens ingen ägglossning osv.
    Håller tummarna att du ändå kan köra på som planerat att det är en kvick fix. 

• Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-04-01 09:25:06 följande:

Jag hade mitt andra ultraljud igår och slemhinnan hade bara växt någon millimeter och var inte i närhet av ägglossning så försöket fick avbrytas. Jag får invänta nästa mens och då köra i medicinerad cykel med östradiol tabletter, har inte fått recept ännu men gissar progynon. 

Känns såå tråkigt att behöva vänta och gud vet när mensen kommer iom att ÄL inte ens är nära, är på dag 14 idag. Hade verkligen föredragit att kunna köra i naturlig cykel, verkar vara så många fördelar med det. Hade jag haft mer tid hade jag nog velat prova en naturlig till, men nu vågar jag inte chansa. Det blir ju så dyrt med alla ultraljud också? 

Hej
    Vad tråkigt att höra. Håller tummarna att med hjälper och att mensen kickar igång <3 Står inför liknande problem som sagt. 
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-04-07 18:43:33 följande:

Jo det ingår egentligen, men jag har inte haft möjlighet att åka till Köpenhamn för det då jag har några timmars resväg. Så jag har fått boka privata ultraljud där jag bor. Men om jag skulle betala tåg fram och tillbaka hade väl kostat nästan lika mycket?

Nu har jag haft ägglossning iallafall så väntar på mensen om ett par veckor! Ska börja med progynon dag 2 men funderade på en sak, om man får mensen på em eller sent på kvällen räknas det forfarande som dag 1 då, någon som vet? 

Hej
    Till mig har de alltid sagt den första riktiga mens dagen. Då det kommer blod, att det är att räkna som dag 1. 1a dagen när det börjar komma men inte riktigt är igång räknas inte som 1a dagen med spottings. Behöver vara så att du måste behöva byta binda eller tampax för att inte blöda igenom i trosorna. Men fråga din klinik alltid innan det är dags brukar vara bästa tipset. Skönt att ÄL är igång. Jag ska på UL senare i veckan är det tänkt och se att allt är normalt..
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-04-08 15:52:41 följande:
    Ja att man ska räkna dagen med riktigt flöde som dag 1 fick jag info om från kliniken, men tänker om mensen börjar ordentligt vid 8 på kvällen tex, räknar man det som dag 1 ändå? Jag får väl höra med dem, tror att mensen kommer under påsk så då är de säkert inte på plats och kan svara på frågor.

lycka till på ultraljudet, du får återkoppla om hur det gick!
    Hej
    Nu kom äntligen mensen i onsdags.
    Har fått att jag ska gå på ultraljud 18e april men det är ju långfredag så frågat om det går istället på Torsdag eller om det är för tidigt?
    Så väntar på återkoppling på det.
    Skönt att den kickade igång. Tror själv det är en cysta som spökat..
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024