Inlägg från: Always choklad |Visa alla inlägg
  • Always choklad

Äggdonation 2023/2024

Always choklad skrev 2025-06-04 20:16:19 följande:
    Tack
    Har typ lite ångest för när resultatet kommer. Vill ha det och inte på samma gång. Har svullna bröst och ökad puls. Mår lite illa ibland. Men det kan ju lika gärna vara effekt av kortisonet tex eller progesteronet..

Försöker ta det lungt men svårt med en snart 2-åring. Hon vill bli buren ofta. De har sagt på kliniken att det är inga problem men jag är lite matt så vill helst inte gå runt med henne om jag kan..
    Hej
    Fick just mitt svar via sms har 517 i hcg värde. Står gravidvärde. Kommer inte alls ihåg. Vad innebär detta. Försöker läsa mig till om det är bra eller dåligt. Vill inte ta ut segern i förskott. Men det börjar bubbla inombords. Nån som har bättre koll..
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-06-05 11:51:36 följande:

Ååh grattis, det låter ju lovande iallafall! Vilken RD tog du provet på? Det viktiga är väl ökningen egentligen, att det dubblar efter 48 h. Har du tagit något mer prov?

här är en hcg-tabell med missfallsrisk när prov är taget dag 16, dvs motsvarande RD dag 11 med femdagars  blasto.

Hej
    Har inte koll på RD.
    Är en 5 dagars blastocyst.
    Transfer var den 21a maj och provet tog jag i måndags 2a juni.
    Kliniken bekräftade också nu att jag är gravid och det var ett bra värde. Ska boka in ultraljud på två veckor. Börjar känna mig försiktigt glad nu. 
    Ska hålla ned förväntningarna men bubblar mer och mer. Det fastnade i livmodern hurra! 
    Inte tagit något mer prov ännu tänkte gå dit nästa mån. De har dropin där jag går lokalt för prov, ultraljud m.m.
  • Always choklad

Hej
    Tack så mycket för infon. Ja jag berättade just för min man vi är optimistiska och försiktigt glada. 
    Nu ser jag fram emot ultraljudet

• Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-06-09 20:07:35 följande:

Idag gjorde jag min andra transfer och allt gick fint, tog även ett progesteronprov som jag får svar på imorgon. Hoppas såklart det fäster denna gången men känner mig väl mindre positiv än sist? men nu är det bara att ta dig igenom dagarna tills man kan testa, jag tar nog testa tidigt på fredag eller lördag!

Härligt, skönt att det kändes bra.
    Håller tummarna och tårna 
  • Always choklad
    Björkenli skrev 2025-06-05 21:24:40 följande:

Jag är i v 10+5 idag. 
    Kan nog inte fatta att jag är gravid ändå. 
    Jag har fattat rent logiskt men känslomässigt går det inte att ta in.  Har appen Preggo där man ser 3D bild av hur stort ens barn är för varje vecka, och kam snurra den . Och klicka för att få den i verklig storlek.  Det är helt ofattbart att det finns en sån liten krabat i min kropp. Stort som ett plommon och med gigantiskt huvud som en alien, men små armar och ben där fingrarna har förlorat simhuden och naglar har utvecklats. 

Jag har tyvärr gått upp i vikt framförallt senaste året, så jag känner absolut ingenting. Har läst annars att man själv kan känna att det sitter lite tight fårn v 9 redan typ...

Kommer kännas stort när jag själv sen faktiskt ser att magen börjar växa....

Jag är inte direkt illamående längre men har absolut ingen aptit. Dvs ingen matlust, men jag är inte mindre hungrig för det!!

Så opraktiskt kombination!!

Så nu ikväll var jag vrålhungrig och försökte tänka vad sjutton jag kunde få i mig som jag faktiskt klarar att äta. 

Mackor går bra, men det blir jag inte mätt på...

Nu sitter jag här med en tallrik middag som jag lagat framför mig och är jättehungrig men har ingen lust alls att äta det där!!

Någon annan som upplevt liknande vid gravid...?

Dvs jag är inte direkt illamående nu, kanske lätt i bakgrund på sin höjd,  men har en aversion mot mat... Inte all... ibland tänker jag på något som jag inser att jag har LUST att äta,  och blir jätteglad :))

Så märkligt...

Ja inställningen till mat kan bli skum. Det finns allt från folk som äter blomjord till tuggar på aluminium folie..Du är nog inte ensam.  Jag hade själv inget direkt sug eller aversion då i min förra graviditet första tiden förutom att jag smååt konstant för att inte må illa eller gråta typ. Var ett känslomässigt vrak. Kunde inte se en enda reklam typ Merci chokladen och verters orginal fick mig och stortjuta jättekonstigt..Än så länge har inget börjat hända på mat eller sugfronten..
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-06-10 16:57:59 följande:

Fick svar på progesteron provet och det låg lite lågt denna gången så jag ska lägga till extra cyclogest. Hade ca 31 nmol/l nu och 70 förra gången, märkligt att det kan skilja sig så!

Det var ju tur att jag insisterade på att testa, eftersom jag låg högt sist tyckte inte kliniken att något prov behövdes egentligen denna gången. Lite synd bara att jag inte kunde ta provet dagen innan transfer eftersom jag gjorde på en måndag, hade ju varit bra att hinna få upp värdet lite innan insättningen, vet inte om det hinner göra någon skillnad nu.

Hej
    På min klinik testar det alltid i samband med transfern samma dag. Aldrig före och så brukar de sätta in en susp efter transfer för good luck. Det är ju andra transfern du gör så de borde väl hittat bra nivå för just dig. Nån gång vet jag att jag fått öka efteråt efter jag fått resultat, och ibland är det rätt värde och inget xtra behövs. Tror den mängd man är satt på även är xtra itagen pga att man kissar och läker ut gradvis innan det är dags för nästa dos..
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2025-06-05 19:42:15 följande:

Hej
    Tack så mycket för infon. Ja jag berättade just för min man vi är optimistiska och försiktigt glada. 
    Nu ser jag fram emot ultraljudet

Vi har ultraljud på måndag.
    Åh hoppas så allt ser bra ut <3
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-06-11 13:57:31 följande:
    Åh är det så snart! Dina hcg nivåer såg ju fina ut så jag tror det kommer gå jättebra! Vilken vecka/dag är du i på måndag? 
    Hej tack
    Kommer vara V6 + 3dagar, V6 imorgon fredag.
    Känns lite tidigt men det är rekommendationen.
    De sa inget på lokala kliniken heller om det.
    Kommer ej ihåg kanske var lika tidigt sist.
    Lite pirrigt är det...
  • Always choklad
    Asfaltsblomma skrev 2025-06-13 19:28:07 följande:

Hejsan!

Jag heter Sabina, är 45 år och ska göra en insättning på Norra Cypern den 22 juni. Äggdonator + egna spermier.

Jag skulle gärna vilja följas åt om fler är på gång just nu. Jag startade en egen grupp för Äggonation utomlands -2025 men det kanske är bäst att hålla sig i den mest aktiva gruppen.

Jag har en viktig fråga. Idag insåg jag att jag missade min morgondos av Progynon 2 mg. Jag brukar ta den kl.09, men tog den alltså inte förrän 18:45. 

Igår tog jag min kvällsdos kl.23. Hur illa kan detta vara? Någon annan som vet?

Ni som äter progynon, delar ni upp doserna över dagen eller tar ni en morgon och kväll? Skulle vara hemskt tacksam för svar på denna fråga :) 

Jag är på cd8, och cd6 hade jag bra viloläge på folliklarna och en hinna på 5,15 mm, svagt treskiktad

Hej 
    Önskar jag kunde svara. Här med kliniken alla har så olika beroende på förutsättningar och grundvärden. 
    Rent generellt försök och håll dig till samma tider hela tiden som med all medicinering om det går..jag har en app My Therapy där man kan skriva in medecin och datum samt nivå på medecinen..sen larmar den i mobilen tills jag bekräftat att jag tagit medicinen på rätt klockslag. Funkar för mig litet tips.
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-06-14 11:31:27 följande:

Är på RD 5 idag, negativt tidigt test och noll symptom, är i princip säker på att det inte fäst denna gången heller. det var ett helt kläckt embryo (6AA) så det borde fäst ganska direkt om det tagit sig, så kan tyvärr inte räkna med några extra dagar för kläckning? Jag vet att många tycker att det är tidigt fortfarande dag 5 men jag har varit gravid så många gånger att jag vet när jag brukar märka av det på temp, puls etc. Känns såå deppigt! Men ska ttesta imorgon också, mirakel kan ju hända?

Hej
    Har du tagit blodprov ännu?

Hoppas det visar annat. Jag litar som sagt inte på pissproven.
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-06-16 15:30:25 följande:
    Hur har det gått på ultraljudet?
    Hej
    Var på ultraljud idag. Har inte haft tid å reflektera eller tillåtit mig själv heller att tänka på det innan så kvarten i bilen på vägen dit bröt jag ihop totalt så var helt förstörd när jag kom till min bokning. De blev så oroliga för mig på lokala kliniken. Det var en liten filur där inne faktiskt mini mini med ett hjärta som slog. Så tidigt 6v 4 dar min läkare här tyckte vi kunde väntat en vecka till för och se något. Är bara drygt 5mm nu. Men ja fantastiskt än om det ftf är svårt och ta in är en liten liten där inne. Känner nu även hur det nedan naveln börjar bukta lite. Men de säger att vissa visar mer grav 2. Sen är jag några kilo tyngre även sen sist kanske hjälper till. 
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-06-17 07:16:00 följande:
    Åh vad skönt att det såg bra ut, då vågar man verkligen säga grattis!!

fortfarande negativt här, jag ska ta blodprov idag men det är bara för att kunna sluta med medicinen tidigare. Jag har unde åren tagit hundratals stickor och test hemma efter 9 graviditeter varav ett utomkveds och flera misstänkta utomkveds (där jag samtidigt följt med blodprov) och för mig har hemtesten alltid varit 100% korrekta, så tyvärr har jag ingen anledning att inte lita på svaret :( 
    Hej tack så mycket. Ok ja du känner ju bäst din kropp. Bara kämpa på om du vill och har möjlighet om än det är tungt. För mig/oss kommer man knappt ihåg/förträngt alla år med barnlängtan och försök. Plötsligt en dag var jag gravid och sen kom hon..jätteskumt men så känns det. Slutmålet är underbart ❤️
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-06-18 09:07:05 följande:

Mitt blodprov var som väntat negativt, tog även progesteron som låg på 93 nmol/l vilket känns för högt. Så svårt att veta hur man ska hamna rätt med progesteronet då jag hade 70 första insättningen och 30 andra, båda med 800 cyclogest per dag. fick denna gången öka till 1600 cyclogest efter transfer och landade då på 93 dag 8.

Vi har bara ett embryo kvar och vi gör bara detta försöket så känns hopplöst nu tyvärr, sista embryot är en dag 6 4BC så oddsen är ju inte så goda redan där. 

Tråkigt att höra. Håller tummarna för nästa försök. Tror inte man ska stirra sig blind på kvaliten siffrorna de fryser inget som de ej tror på.
    Får se hur länge jag hänger här beroende på hur det går nu. Så kanske inte kan följa ditt nästa steg.
    Kommer nog åka över kanske snart i något gravidforum istället. Lycka till alla. 
  • Always choklad
    Björkenli skrev 2025-06-16 19:55:48 följande:

Hej alla!

Uppdatering från mig!
    Dag 12+1 idag!
    Jag känner mig inte större än, utöver viktuppgång med mer fett på magen, men jag kan faktiskt känna en "knöl" under naveln nu om jag trycker, så livmodern har definitivt växt. 

Igår kunde jag sluta med alla injektioner!! Har ni gift progesteronsprutor morgon och kväll plus blodförtunnande spruta till kvällen i 12v..

Dessutom hittade jag inte rätt nålar att köpa s jag behövde ta 4 sprutor på morgonen och 4 till kvällen,  för att få i mig dosen progesteron....

Har tagit närmare 400 sprutor totalt sen jag började någon vecka innan embryo transfer...!!

Sist jag skrev hade jag ingen matlust och så.

Jag tror allting faktiskt har berott på att jag varit förstoppad. Va förstoppad i 2v i mars,  dvs innan behandlingen.. Och jag har jättemysigt besvär med det nu..

Min egen teori är att det är allt progesterone!! Progesteron är anledningen till det många blir förstoppad inget under graviditet, om jag har förstått det rätt. 

Och min klinik har ju mycket högre doser än d efleata, har jag förstått... plus att moderkakan börjar producera eget progesteron redan för flera veckor sedan...
    Så jag har fått båda massa från det klinik ordinerar + att kroppen bildar eget...

Jag har tom varit sjukskrivning nu pga det... mår illa och kan inte äta, känns som maten står mig i halsen på en gång. Jag tar alla läkemedel man kan men minimal effekt...

Bortsett från detta mår jag bra.

Känns mer och met spännande att vara gravid ju längre graviditeten fortskrider. 

Jag tittar på radhus nära mina förädrar nu, för att ha någon trygghet nära.

Det känns som ett spännande nytt kapitel i livet. 

Funderar på namn hela tiden och är så nyfiken på vad det ska bli för krabat.

Hur mår ni?

Hej
    Spännande och höra. Jag går in i vecka 8 nu. Ska på inskrivningssamtal imorgon med Barnmorskan, känns som en milstolpe. Än så länge har jag endast märkt av det med träningsvärk i livmodern. Häromdan har jag tvungen och ta en alvedon till och med då det molade och pickade på så det var svårt och koncentrera sig på jobbet. Hae du varit på tidigt ultraljud än eller? Vet inte hur gammal du är men här är det +35 som gäller för det runt V13. Ska be och få en tid för det och NIPT imorgon så det är klart. Svårt med tider sommartid. 
  • Always choklad
    Anonym (Längtar) skrev 2025-06-29 16:47:28 följande:
    Hur många försök gjorde du innan äggdonationen lyckades? 
    Hej
    Detta är min andra graviditet med äggdonation från samma donator.
    Mitt första försök tog sig ej..Det andra resulterade i en dotter på snart 2 år. 
    I januari i år gjorde jag ett försök som ej tog sig och ett annat nu i maj. Jag är nu i vecka 8 🙂
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2025-06-26 13:04:17 följande:
    Hej
    Spännande och höra. Jag går in i vecka 8 nu. Ska på inskrivningssamtal imorgon med Barnmorskan, känns som en milstolpe. Än så länge har jag endast märkt av det med träningsvärk i livmodern. Häromdan har jag tvungen och ta en alvedon till och med då det molade och pickade på så det var svårt och koncentrera sig på jobbet. Hae du varit på tidigt ultraljud än eller? Vet inte hur gammal du är men här är det +35 som gäller för det runt V13. Ska be och få en tid för det och NIPT imorgon så det är klart. Svårt med tider sommartid. 
    Hej
    Vill bara skriva av mig lite..
    Fått tid för tidigt ultraljud nu den 5 aug V13+4. Känns som en evighet dit så bokar in ett till privat V9+3 nästa vecka. Vill se lille där att det mår som det ska. V9 har varit en liten break even point för mig tidigare. Lite nervöst... Lille..svårt det där med smeknamn. Embryot känns lite kallt ett namn känns lite tidigt den det funkar inte heller. Embo bembo heter lille typ nu..
  • Always choklad
    LMSM skrev 2025-07-02 12:17:13 följande:

Av våra 12 befruktade ägg så var det 5 kläckande blastocyster dag 5. Fyra av de kom tillbaka normala och en hade kromosomavvikelser. Inte så många som jag tänkte att ngn ung person utan nedsatt fertilitet skulle ha. 

Hej
    Låter ungefär som för oss. Ja även om man har full fertilitet är nog den delen med att först bli gravid inte alltid enkelt. Även för de som inte har nå problem..Det är mycket som ska klaffa.
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024