Inlägg från: Anonym (Daisy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Daisy)

Äggdonation 2023/2024

Jag tog första testet igår (CB digitalt ultratidigt) på RD4 som var negativt, och fortfarande negativt idag på RD5. Jag veeet att det är tidigt men det verkar som de flesta man läser om plussar på RD5 så man blir ju lite deppig ändå. Jag har inte några grav symptom öht så är egentligen inte så överraskad. 

alla man läser på reddit verkar testa med first response early result, som mäter från 6,5 mIU/ml, men det har vi inte här utan de tidiga här mäter ju från 10. Jag hittade ett på apotea som mäter från 5 står det, Abblo Pharma tidigt graviditetstest, som jag beställt nu,  det blir intressant att prova. Någon som testat det?

Ni som plussat tidigare här efter FET med femdagars blasto, när fick ni ert plus? 

• Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-05-12 20:18:52 följande:
    Hej skit i hemma testerna skulle jag säga. Gå och ta ett blodprov för att få det svart på vitt. Hemmatesterna har lurat mig flera gånger.. Tror det bidrar med alla hormoner vi får pumpa i oss..
    Jag har tagit blodprov vid tidigare graviditeter men ibland har det tagit fem dagar att få svar så gör bara det om jag redan vet att jag är gravid för att kolla hcg nivån, skulle aldrig orka vänta så länge i ovisshet vill ju veta nu direkt helst!
  • Anonym (Daisy)
    Kronärtskocka skrev 2025-05-13 21:25:40 följande:

Daisy: Tror jag provade ett sådant test en gång, men då var det negativt. Var aldrig gravid den cykeln heller. Har senare alltid använt digitala. ( Sista graviditeten tog jag också RFSUs vanliga, men de var så svaga att de bara gav mer oro trots plus.)?

Hör till dem som testar tidigt. Även om det ändå inte ger ett säkert svar. Har alltid plussat på ruvardag 5 med digitala test. Hoppas ditt plus kommer senare! Min klinik går efter blodprov på ruvardag 11. 

Hade du testat tidigare då och fått negativt? var det med femdagars? Jag fick negativt idag på RD 6 så har i princip gett upp hoppet?
  • Anonym (Daisy)

Är det någon som vet hur snabbt man kan göra nästa fösök efter misslyckad FET i medicinerad cykel, är det möjligt att börja direkt den ?mens? som kommer när man avslutar medicinen?

• Anonym (Daisy)
    Björkenli skrev 2025-05-14 20:28:39 följande:

Jag fick höra att jag kunde göra nästa ca 5 veckor efter  embryo transfern innan om det blev negativt...

Tack! Jag hörde med kliniken och de sa att jag ska meddela när mensen börjar så kan vi sätta igång direkt nu i den kommande cykeln. De sa även att de inte stänger under sommaren, vilket var skönt att höra

jag tycker all väntan faktiskt är det jobbigaste med processen, jag vill liksom bara vara klar med det och veta att antingen fungerade ÄD för oss eller så gjorde det inte det, så man slipper vara i den här mellanperioden. Vi har två embryon kvar i frysen så är väl bara att köra på?
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-05-14 22:36:34 följande:
    Hej
    Är upp till var och en antar jag men jag har alltid gjort ett ultraljud innan jag startat på nytt för att kolla att allt är ok där nere..är lite olika hur mensen kommer efter..ibland kan den bli ojämn... Ibland fäster ägget inte bara av nån anledning. Så var det för mig sist i januari, sen tog det nån månad innan den var på plats och förra månaden var jag jätte förkyld och gick på antibiotika så då sköt jag upp det..Har de gett dig någon möjlig anledning till att det inte tog sig?
    Jag ska ha embryoglue nu nästa vecka för att safa lite om det har svårt att fästa..Sen är det bara hoppas att det utvecklar sig som det ska och blir kvar.  

Jag har testdag först i nästa vecka så de säger att de fortfarande håller tummarna för denna. Jag gissar att det är omöjligt att säga varför det inte fäste, det kan ju varit fel på embryot tex, tyvärr gör de inte PGT test så det finns ju alltid risk att embryot har kromosomfel och att det inte blir något därför. Jag har varit naturligt gravid 9 ggr så det brukar inte vara problem just med att det fäster. Får väl hålla tummarna för nästa gång istället?

Hoppas att embryoglue funkar för dig!

• Anonym (Daisy)
    Björkenli skrev 2025-05-15 23:24:12 följande:

Imorgon har jag tid för tidigt ultraljud tillslut!
    Det blir i v7+5. Då är barnet rätt stort ändå! Eller inte stort men helt klart synligt,  1.5cm stort typ.
    Hoppas det inte blir något negativt besked... 
    Ibland händer det ju att fostret har dött..

Men jag är mer illamående idag så hoppas det betyder att den lever...

Åh vad spännande, lycka till! Håller tummarna att allt ser fint ut!
  • Anonym (Daisy)
    Björkenli skrev 2025-05-16 13:06:23 följande:

Det såg bra ut!

Man såg bara en grå klump, inte huvud ens. Men man sig något blinka i mitten! Så det var lite coolt att se hjärtat!

Det var typ den infon man fick,  man ser ju inget mer. 

Jo man ser ju storleken också. Hon mätte och utifrån längden beräknades den vara v 7+6, men egentligen är jag 7+5.
    Men kändes positivt- hellre lite större än förväntat än mindre än förväntat!

Men det var lite nervöst först för hon sa: ja,  här är gulesäcken. Så... Det borde vara ett foster här någonstans. Och så letade hon ändå en stund...

När jag sett bilder på ultraljud v8 så har guldsmycken varit precis bredvid, så det var lite nervöst när man såg gulesäcken så himla tydligt men ingenting alls bredvid först. 

Men ja,  sen hittade hon det tillslut och allt såg ju bra ut:)

Känns nog fortfarande overkligt!!

Vad skönt att det såg bra ut, grattis!
  • Anonym (Daisy)

Det blev aldrig något positivt test här så nu kör vi på med nästa transfer, väntar bara på att mensen ska börja. Jag tog sista progynon och cyclogest i söndags så hoppas det inte dröjer alltför länge? Lite nervöst bara med alla röda dagar som kommer nu när man ska få till ultraljud och så, men det är är väl bara att hålla tummarna att fet löser sig.

• Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-05-20 21:58:59 följande:
    Vad tråkigt att höra att det inte gick denna gång. Du får ladda om batterierna och köra igen när du och kroppen är redo <3
    Tack! Jag vill bara köra på direkt, känns skönt nu när man redan är inne i det och lättare att inte deppa ihop över att första inte funkade om man kan fokusera framåt på nästa möjlighet. Är väldigt glad att jag har två embryon kvar i frysen!
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024