Inlägg från: Anonym (Daisy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Daisy)

Äggdonation 2023/2024

Always choklad skrev 2025-05-21 20:32:54 följande:
    Hej
    Då är det bara köra då när kroppen är redo. Själv har jag varit på transfer idag. Hoppas så det fungerar denna gång. Är på klinik i Mallorca kom hit igår tisdag eftermiddag och åker hem fredag eftermiddag. Jag försöker om möjligt och om ekonomin tillåter att inte stressa igenom det utan se det som en minisemester och en tid för avslappning. Kommer stressa upp mig själv ändå så det räcker när jag är hemma och leta efter tecken. Ska försöka försöka verkligen att inte göra det denna gång. Försöka inte tjuvtesta innan heller..Min testdag är jag bortrest så kommer meddela kliniken att vi måste skjuta upp den ett par dagar. Nu har jag tänkt till lite och har hotell som har frukost till halv 2 så jag kan äta flera gånger om om jag vill. Öppnar 8 på morgonen så blir inte så dyrt, en middag på kvällen i övrigt och kanske en glass. Även tagit resan på avbetalning så en liten avgift månad för månad istället för en stor utgift på en gång. Nu blir det mindre fokus på att känna efter och oroa sig då i ett par dagar i alla fall..Går och typ vaggar fram här. Blev omsprungen av ett äldre herre med käpp..Då är det lagom tempo.
    Håller verkligen alla tummar att det funkar för dig denna gången! Skönt att kunna ha lite ledigt och ta det lugnt också, istället för att behöva skynda hem på flyget. Det låter ju som du har de bästa förutsättningarna!

Har du någon med dig på resan? min sambo var med vid transfern och han tyckte det var så himla häftigt att kunna se när det hände, de visade ultraljudet på en tv på väggen och så fick man en bild efter också. 

Min mens började inatt så nu påbörjar vi vårt andra försök, det känns så mycket lugnare denna gången nu när man vet vad som väntar.
  • Anonym (Daisy)

Jag hade ultraljud idag och allt såg fint ut så har fått datum för transfer den måndag den  9 juni, åh vad jag hoppas att det ska gå nu på andra försöket! 

• Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-06-02 14:27:09 följande:
    Hej lycka till.
    Håller tummar och tår.
    Jag tog mitt G-test idag blodprov. Väntar på resultat.
    Hade insättning 21maj. 
    Så vi ligger nära i tid. 

Tack! 

gud vad nervöst, har du inte tjuvtestat alls? Kommer svaret idag tror du?

• Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-06-02 19:08:50 följande:
    Hej
    Nä inte testat ett dugg faktiskt..
    Blivit vilseledd så mycket med kiss stickor tidigare så lägger ned dem..
    Nä det dröjer nog ett par dagar. Speciellt då det är mycket röda dagar nu.
    Men borde väl vara i veckan i alla fall. 
    Det är så segt att hcg-proven alltid tar flera dagar, andra provsvar får man ju ofta samma dag. Men det kommer säkert nu i veckan iallafall! Strongt att du orkar vänta, hade jag aldrig klarat :)
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-06-05 11:23:25 följande:
    Hej
    Fick just mitt svar via sms har 517 i hcg värde. Står gravidvärde. Kommer inte alls ihåg. Vad innebär detta. Försöker läsa mig till om det är bra eller dåligt. Vill inte ta ut segern i förskott. Men det börjar bubbla inombords. Nån som har bättre koll..

Ååh grattis, det låter ju lovande iallafall! Vilken RD tog du provet på? Det viktiga är väl ökningen egentligen, att det dubblar efter 48 h. Har du tagit något mer prov?

här är en hcg-tabell med missfallsrisk när prov är taget dag 16, dvs motsvarande RD dag 11 med femdagars  blasto.

• Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-06-05 16:46:32 följande:
    Hej
    Har inte koll på RD.
    Är en 5 dagars blastocyst.
    Transfer var den 21a maj och provet tog jag i måndags 2a juni.
    Kliniken bekräftade också nu att jag är gravid och det var ett bra värde. Ska boka in ultraljud på två veckor. Börjar känna mig försiktigt glad nu. 
    Ska hålla ned förväntningarna men bubblar mer och mer. Det fastnade i livmodern hurra! 
    Inte tagit något mer prov ännu tänkte gå dit nästa mån. De har dropin där jag går lokalt för prov, ultraljud m.m.
    Då tog du prov på ruvardag 12, så det är ett jättebra värde och du har all anledning att vara glad! :) 
  • Anonym (Daisy)

Idag gjorde jag min andra transfer och allt gick fint, tog även ett progesteronprov som jag får svar på imorgon. Hoppas såklart det fäster denna gången men känner mig väl mindre positiv än sist? men nu är det bara att ta dig igenom dagarna tills man kan testa, jag tar nog testa tidigt på fredag eller lördag!

• Anonym (Daisy)

Fick svar på progesteron provet och det låg lite lågt denna gången så jag ska lägga till extra cyclogest. Hade ca 31 nmol/l nu och 70 förra gången, märkligt att det kan skilja sig så!

Det var ju tur att jag insisterade på att testa, eftersom jag låg högt sist tyckte inte kliniken att något prov behövdes egentligen denna gången. Lite synd bara att jag inte kunde ta provet dagen innan transfer eftersom jag gjorde på en måndag, hade ju varit bra att hinna få upp värdet lite innan insättningen, vet inte om det hinner göra någon skillnad nu.

• Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-06-11 13:41:07 följande:
    Vi har ultraljud på måndag.
    Åh hoppas så allt ser bra ut <3
    Åh är det så snart! Dina hcg nivåer såg ju fina ut så jag tror det kommer gå jättebra! Vilken vecka/dag är du i på måndag? 
  • Anonym (Daisy)
    Asfaltsblomma skrev 2025-06-13 19:28:07 följande:

Hejsan!

Jag heter Sabina, är 45 år och ska göra en insättning på Norra Cypern den 22 juni. Äggdonator + egna spermier.

Jag skulle gärna vilja följas åt om fler är på gång just nu. Jag startade en egen grupp för Äggonation utomlands -2025 men det kanske är bäst att hålla sig i den mest aktiva gruppen.

Jag har en viktig fråga. Idag insåg jag att jag missade min morgondos av Progynon 2 mg. Jag brukar ta den kl.09, men tog den alltså inte förrän 18:45. 

Igår tog jag min kvällsdos kl.23. Hur illa kan detta vara? Någon annan som vet?

Ni som äter progynon, delar ni upp doserna över dagen eller tar ni en morgon och kväll? Skulle vara hemskt tacksam för svar på denna fråga :) 

Jag är på cd8, och cd6 hade jag bra viloläge på folliklarna och en hinna på 5,15 mm, svagt treskiktad

Välkommen :)

jag tar en progynon på morgonen och två på kvällen, vet inte hur illa det är att missa faktiskt, kanske bäst att höra med din klinik? Annars är mitt bästa tips fb gruppen Embryo och äggdonation - frågor, man jan söka bland inläggen och få svar på det mesta eller ställa frågan där, finns många väldigt kunniga i den gruppen och de bukar vara bra på att svara.

hoppas det inte är någon fara!
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024