Björkenli skrev 2025-05-09 01:30:55 följande:
Chockad
Va härligt att höra om 2 åringen och syskonförsök!
Ja så var det med Olgakliniken för mig också. Med deras sätt att väldigt tydligt beräkna sannolikhetså blev det uppenbart att danska kliniken inte varit helt ärlig..
Vill du skriva något om hur det har känts för dig att få barn via äggdonation? Hur det kändes första tiden med barnet, hur det har känts under de här 2 åren...?
Hej
Jag vet inte om jag är bästa referensen. Jag har inga barn sedan tidigare så jag känner bara till min verklighet. Det känns 100 % fantastiskt. Och hon är i alla syften min <3
Aldrig ångrat mig, mest tänkt att varför gjorde jag inte donation tidigare. Men då hade det inte varit just hon heller så allt har en mening.
När du känner första rörelsen i magen. Det var först då för mig i alla fall som att det var på riktigt
Hon är mest lik min man till utseendet och till viss del min man även i sättet. Men hon är sin egen person och just nu går vi igenom en period där hon bygger sitt ego.
All tid med ivf och barnlängtan känns som det inte hänt och båda tycker vi att det känns som hon alltid funnits. Svårt att riktigt komma på vad man gjorde innan. Hel skumt, vi har varit tillsammans sedan 2012 men det som verkligen räknas har varit sedan sommaren 2023 när hon föddes.
Enda är när de frågar om kända ärvda sjukdommar så är vi helt ovetandes förrutom min sida. Maken är adopterad själv så vi vet inte hur det ser ut där heller.