• Pape

Bada 2manaders bebis?

Hej!
    Jag undrar vad barnavardscentralen rekomenderar ang. bad av de sma. Hur ofta badas det och vad anvander ni? Hur gar ni till vaga? Och hur tvattar ni ansiktet?
    Det kanske later som en konstig fraga men jag undrar bara hur man gora hemma i Sverige. For har ska det badas varje dag och anvandas tvaler och grejor. Och sa har jag blivit instruerad att tvala in henne innan hon aker ner i vattnet, och det ar ju lite kyligt for henne... Och da ar hon redan upprord nar hon kommer ner i vattnet, sa da ar det svart att fa henne att tycka det ar skont...
    Kram! Anna & Mafalda

• Svar på tråden Bada 2manaders bebis?
  • Pape

Jag tycker det later mer naturligt. For som du skriver sa blir de ju inte precis sa smutsige. Bara om de kraker ner sig. Har har de till och med ansiktskramer till de sma!

• Pape

Jag har blivit rekomenderad av doktorn att anvanda en tval som heter Saugella och en hudlotion som heter Lipikar. Men de ar bada fulla med parfymer!Hon luktar som en kosmetikaaffar efterat! Jag kan inte hitta nagot parfymfritt. Jag bor da i Frankrike...

• Pape

Tur att jag snart ska hem till Sverige for att visa upp min stolthet. Da ska jag kopa med mig nagra liter barnolja tillbaka=))

Svar på tråden Bada 2manaders bebis?