• Quincey

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej alla!

Jag är inne på min tredje IVF-omgång och väntar nu på positivt äl-test för att planera återföring av 3-dagars. Funderar nu på vad jag kan göra för att optimera nästa försök om detta inte går vägen. Har gjort en hälsokontroll och alla värden såg bra ut. Mitt TSH-värde har dock ökat till 2,1. Är detta något jag borde titta närmare på? Såg också att någon nämnde prolaktin, där hade jag först 431 därefter 351 förra året, vilket låter väldigt högt i jämförelse? Någon som vet vad mer som kan vara värt att kolla upp?

• Quincey

LMSM, såg att du bestämt att köra på CvL, vad kul! Var ditt möte/UL hos dem någon speciell dag i cykeln?

• Quincey
    LMSM skrev 2023-11-25 16:12:25 följande:
    Ja det känns bra! Har du också erfarenhet av CvL?
    det var några dagar efter ägglossning dag 25. hade väldigt sen ägglossning efter långa protokollet hehe.
    han sa att det egentligen inte spelar roll när man  gör det då det alltid är ägg på väg tillbaka och ut typ ngt sånt :) 
    Ok toppen! Har bokat möte där i mitten av december, kommer bli strax innan eventuell mens börjar så undrade om det finns några blåsor att se då 😅
  • Quincey
    Blomsterpaj89 skrev 2023-12-04 11:49:17 följande:

@björkenli

Jag har fått mailat till mig från båda mina kliniker, och båda skriver 4ng/ml.

Den privata kliniken sa att det värdet såg bra ut. Medan landstinget säger att det inte är ett bra resultat. 

Vill mest veta varför det finns en skillnad mellan mitt AMH-värde och antalet äggblåsor jag hade.  

Hej! Det låter väldigt frustrerande och märkligt att de tycker olika om huruvida det är lågt eller bra. Vad tycker landstinget är ett bra värde då? Jag hade AMH 1,6 som faller under ?ok? och hade 18 blåsor mellan CD 12-14 (innan äl), vet inte om det gör skillnad att kolla antal blåsor efter äl. 
  • Quincey

Mathilda88, åh beklagar 😔💔
    Jag tror verkligen det kommer vända och gå bra för er och att ni kommer få ert älskade barn ❤️

• Quincey

Är det någon som vet om det är någon poäng att tempa under ruvardagarna? Hade en peak i måndags men nu har den fallit helt, testdag om en vecka.

• Quincey
    Awesomeginger skrev 2023-12-22 10:07:58 följande:

Quincey, vet inte hur de funkar med temp. Men upptäckte att under min ruvning så steg min vilopuls och sen höll den sig hög under graviditeten och sen dippade några dagar efter missfallet. Läst på lite och de verkar som viloplusen rör sig med i cykeln. Så om du har en smartwatch så är de rätt lätt att hålla kolla på viloplusen.

Nu har jag mens då har jag viloplusen runt 65, vid ägglossning och nör jag var gravid låg jag på en viloplusen runt 75. 

Vet inte om de hjälper. Men en sak man kan hålla koll på! 

Tack för tipset! Får testa det nästa gång ☺️
  • Quincey

Mathilda88, skönt att höra att du mår bättre igen! Kunde man göra karyotypning på de två klinikerna du pratat med i Danmark? 

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023