Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
jag håller tummarna för er alla andra. Nya tag för mig i november ❤️
Alltså har värre magkatarr än nånsin, börjar må illa på morgonen också. Tror ni hoppet fortfarande finns. Såg oxkså att jag testat med apotek hjärtats som man tydligen skulle använda dagen efter missad mens?. Ja testade ju 2 dagar för tidigt då? jag ska köpa ett testa tidigt och prova så får vi se.. mår allafall skit, svullen mage mensvärk av och till och magkatarr i flera dagar.
Ni som är inne i ivf hur har ni mått efteråt? Sedan det misslyckade plocket har jag haft mensvärk, illamående och får typ springa på toa. Magen mår ej bra. Tagit ovitrell och injicerar nu prolutex
Jag har ju mått skit. Magen helt kaos, tror tyvärr inte jag är gravid. Tog ett test igår igen helt jävla negativt.
kommer aldrig mer ?lita? på kroppens signalerar, tror alla hormoner och progrsteronet gör att man tror sig vara gravid. försök nr 2 i november. eftersom det måste gå en cykel emellan lika bra det säkert.
FSH456- inga ägg i frys fick bara ut 3 ägg totalt. Och en befruktates.. nu har dom nytt dos och hormon, rekovelle mot gonal f, samt dubblat min menopur. Så får vi se om det förhoppningsvis ger lite fler ägg.
jag håller tummarna att du är gravid!
håll tummarna för mig med. Har ärligt talat gett upp lite. man har ju hört om depression i samband med Ivf. i början av behandlingen kändes det super men efter negativt gravtest och alla väntande dagar så är jag nog inte långt ifrån totalt deppad
Hej! Och tack för stöd. Hur går det för alla? Jag ska påbörja min andra IVF nu om typ 1,5 vecka när mensen kommer. kanske har skrivit detta innan men dom har dubblat min menopur och bytt ut rekovelle mot gonal F. Vi får se om jag för fler ägg än 3st denna gång.
Har verkligen gett upp totalt. Ja har ju en son sen innan 3 år kom naturligt och är snart 32 så tänker att efter detta försök så kommer jag lägga det på hyllan och låta det gå ett tag. Orkar verkligen inte med mer syskonförsök är helt slut. Om det blir så blir det annars får det vara känner jag helt ärligt. Och känns så jävla skönt att ?ge upp? dock tror jag inte att jag hade känt på samma sett om jag inte hade min son, är så otroligt tacksam för honom.
hoppas ni mår bra och uppdatera hur det går :)
Uppdatering från mig:
Denna gång hade 7 blåsor svarat på behandling(!) men 4 såg stora och fina ut (hoppas på att det blir någon mer) sist fick jag bara ut 3 ägg varav ett blev ett fint embryo men inte tog sig tyvärr.
jag har fått 150 menopur och 300 gonal F. Jag har ju lägre amh på 0,7 så detta är säkert Max vad dom får ut från mina stackars äggstockar. Men är bara glad att det ändå finns blåsor som svarat?! ska tillbaka om 2 dgr på nytt UL. Eftersom ett av äggen redan var 17mm dag 7 på behandling , dom andra var mindre vet ej exakt hur mkt men tror 14-16mm
Hur stora får dom Max vara? Vet någon det?
hur går det för er andra kämpar?
Hej!
uppdatering: äggplock idag 7 ägg!, lite skillnad från 3st sist. Hoppas på att det blir något fint embryo där.! håll tummarna nu för mig.
Ja mathilda88- 6 av 7 befruktade. Återinföring i morgon planerat. det blir alltså återföring på dag 3, dock har ja ingen aning om hur många som ser bra ut. tänk om ingen tar sig? Känns så tidigt med dag 3 när jag fick 6st befruktade? försöker att inte vara alltför negativ.
Mathilda88- dom ringde idag! Dom vill skjuta upp återinförandet för jag hade så många fina embryon!!! Alltså TRODDE ALDRIG detta skulle hända med mitt låga amh och allt. Sist hade jag liksom ETT. Jag får tillåta mig att vara glad idag❤️
hur går det för dig??
nomen123- välkommen till gruppen! Vill du berätta bakgrundsstory?
En liten uppdatering - idag fick jag ett 4-dygns embryo tillbaka!, ❤️
och hör och häpna ALLA mina befruktade var superfina??! Så dom odlar dom vidare till i morgon (dag 5) eller övermorgon (dag 6) och fryser in.
Hur sjukt är inte det? Alltså 90% blev befruktade och 100% av dom ser bra ut dag 4, är det ens möjligt känns nästan för bra för att vara sant.
hon frågade mig vad jag gjort denna månad för att få så bra ägg (lite på skämt ) och jag gav henne ett ärligt svar - skitit i allt och druckit för mkt vin 😅