• Emmylou91

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

@mathilda88- alltså dom har stängt på helgerna så det blev en 4 dagars. hade ju 5st embryo till som såg fina ut som dom odlade vidare till dag 5-6 (lörd-sön).

någon här ovan ?sjuan? som sa att den gav upp efter första försöket- du är inte ensam. Jag gav upp TOTALT. Blev totalt nedslagen men man kravlar sig upp igen. tillslut ska vi bli gravida och få en liten bebis❤️. man får ge upp för en stund men sen måste man fortsätta framåt. 

Nu är jag på Ruvardag 3! Så långt kvar ush hatar verkligen ruvardagar vidrigt. 

• Emmylou91

@sola13 - testdag 1/12. Och Kommer verkligen vänta tills dess, Lärde mig från sist att testa innan gör bara så man mår sämre. 

när har du test? Är det din första ivf?

• Emmylou91

Sola13~ tråkigt att höra vet hur jobbigt det är.
    Jag har lovat mig att inte ta test tidigt denna gång för sist gick det väl åt typ 4 test och alla negativa var bara värre. 
    jag Hoppas det blir ett plus för dig om inte denna gång så sen. Man undrar ju vafan det är som inte funkar? när dom ger tillbaka fina 5 dagars embryon borde det inte funka liksom? 

stor kram till dig❤️

• Emmylou91

sjuan84- vad jag förstått kan äggkvaliten ändra sig från månad till månad. Men ja det låter ju väldigt deppig att inte en enda klarade sig? vad sa dom?
    Det verkar var ett jävla lotteri? Sen pratar dom ju alltid om ålder. men har inget bra svar tyvärr. 

sola13- vad jag förstått så kan dom bara se hur embryot ser ut men det berättar inte hela historian, det kan fortf ske fel inuti embryot så tror det är det? Att det ser bra ut men det är inte det helt enkelt? 

• Emmylou91

@sola13 grattis!!! grattis grattis!!!!!❤️

jag har testdag på fredag, men känner NADA så tror att även denna ivf är körd. Gått in i en mindre depression grät hela dagen igår. 

men kul att höra att folk lyckas (oironisk). ❤️

• Emmylou91

@Sola13 - tack! Sist jag var gravid och fick min son så hade jag supertydliga symptom innan test. Men har iof hört att det inte alltid stämmer vid andra graviditet. Har bara en dålig känsla och dom brukar ju stämma tyvärr.
    Har 3st blasto i frysen men kostar ju 20000:- att tina? men vad gör man inte. vi har försökt nu i 1,5 år när vi började var jag 30, nu blir jag 32. 

jag håller tummarna🙏

• Emmylou91

@chajsa- jag ruvar för andra gången, är på Ruvardag 11 idag. Ska inte tjuvstarta. Känner hittills INGENTING. Sist hade ja molvärk och stickningar och illamående denna gång är det noll. Så om det är minus denna gång som jag är ganska så säker på så kan jag vara levande bevis på att symptom innan gravtest är rent jävla bullshit. 

min första graviditet (naturlig väg) som Resultera i min son så hade jag illamående på eftermiddagarna och svullen mage dagarna innan BIM. men inget mer än så. dom riktiga symptomen drar igång senare.

håller tummarna nu för dig! jag har tyvärr redan gett upp hoppet om mig. Men har 3st embryon i frysen som jag håller hoppet mot.

• Emmylou91

@chajsa- min mens blir alltid uppskjuten av progestoronet. Ja uppdaterar tror dock inte det blir glada nyheter men så är det. 

@sola13- va tråkigt att höra :( jag vet att man bara vill ge upp. Ush det är hemskt. Jag har gett upp flera gånger i denna process. har ärligt talat funderat på att ta en längre paus för det är inte värt att må såhär dåligt. Bor i Sthlm så har tyvärr inga tips.

• Emmylou91

Sådär, ännu ett minus som jag kände på mig. 

vårat sista försök. 65 tusen i sjön?

• Emmylou91

hej! Och tack för alla peppande ord ni äger,
    vi hade köpt 2-pack För 65.
    jag har tre blastisar i frysen. Men orkar inte sätta tillbaka nu känner att jag mår väldigt dåligt mentalt. Sen kostar återföring 20 tusen? jag har funderat på ägglossningstabletter, ska prata med min fertilitetslökare på måndag om detta, dvs letrozol i combo med progestoron. Ja har ju lägre amh har en teorie om att mina ägg inte hinner mogna tillräckligt. När ja fick högsta dosen i min andra ivf runda så fick ja ut 7 ägg och 6 av dom befruktades och 6 st levde fortf dag 4 så väldigt Fina med andra ord. hoppas läkaren går med på att skriva ut det till mig.

någon Med erfarenhet?

• Emmylou91

Grattis till ni som fått tillbaka embryon! Jag håller tummarna för er❣️ 

blomsterpaj89- jag är Snart 32 och har lägre amh, min läkaren har aldrig ens nämnt äggdonation. Du ska absolut prova ivf , sen är det en jävla process som suger om det inte lyckas men man har högre chanser att lyckas och jag tror det är upp till varje person att känna efter hur många försök man orkar. jag Har ett barn som är 3 år som jag fick till relativt ?lätt? Naturligt bara 3 år innan och hade exakt samma amh då som nu. Så tro inte helt på amh skiten om du har äggblåsor och ägglossning varje månad så har du absolut chans att bli gravid. Jag har funderat på ÄD som ett sista sista grej..  tror absolut du är fertil. Men byt klinik eller läkare hade jag sagt, det ska kännas bra.

• Emmylou91

grattis till era plus!!

lite uppdatering- äntligen fått svar på varför ja inte blir gravid så lätt, mina ägg växer inte till sig som dom ska. var på UL idag på dag 11 i cykeln och inte ett enda ägg har vuxit. Så skönt att få svart på vitt samtidigt som jag typ själv känt at detta var problemet i över ett år. Så sjukt att man själv måste fråga om UL och ta reda på detta. Ska få letrozol och ägglossningspruta. Sedan har jag 3 embryon i frysen också. Så just nu känns det ändå jävligt skönt.

hoppas ni alla får en bra jul.

• Emmylou91

Mathilda88 

Fyfan va tråkigt att höra. Jag hoppades också för er! äcen om allt ser svart ut nu, så försök att tänka på att ni ändå fick två embryon dvs det kan bli så igen. men ta er tid och bearbeta, jag blev superdeprimerad efter mitt andra misslyckade IVF. ocg det är helt ok att bli det konstigt nästan om man inte blir.

tänker på er❤️

• Emmylou91

Hej igen
    länge sen jag skrev här nu, läser era inlägg och hoppas hoppas att det snart går vägen för er.

jag ska göra en FET i feb/mars.  har 3st blastisar i frysen efter vår senaste ivf. har någon erfarenhet av detta? Vad händer om den inte klarar upptining? Är så orolig.

• Emmylou91

Hej! Jag skrev här för ett tag sen, några kanske minns mig?

ville bara meddela att jag äntligen fått plus på stickan efter min 3e insättning (FET). har haft noll symptom och var seriöst 10000 säker att ja absolut inte var gravid. Ni vet sånna man läser om och blir irriterad på. min kille tog testet och doppa ner i kisset jag lämnade badrummet och frågade inte ens svaret eftersom jag visste att de skulle bli negativt sen var det helt jävla tvärtom. Är i total chock. Hade redan ställt in mig på hur vi går vidare ska vi köra fler IVF eller letrozol etc. 

jag vet att sånna här inlägg både känns bra och dåligt för man tänker bara att det aldrig blir en själv. Jag kände så senast igår. Men de flesta lyckas tillslut äcen om vägen dit suger och känns OÄNDLIG. Vi har hållit på i 1,5 år (långt för mig) för vissa inte alls är långt. nu hoppas vi embryot stannar kvar. 

• Emmylou91

tack så mycket!, Ja jag är så himla glad Och tacksam.

ja jag har 0.7 amh och den har hållit sig där i 4 år. Jag hann bara köra letrozol en cykel (jag hade då 2 äggblåsor) sen tog jag ägglossningspruta sen var det bara ligga och hoppas. Men det tog sig inte den gången. jag hade sån tur för jag körde full dos på mitt andra IVF försök både menopur och den andra (förträngt namnet). Högsta dosen och fick 7 ägg varav hälften blev blastisar, och 3 av dom frysdes ner. Så efter misslyckat letrozol så tänkte ja äsch ja provar en blasto och så blev jag gravid. 

dock tror jag letrozol är bra för dom som får ut färre ägg, men det kan ta ett tag innan man blir gravid 1-6 månader brukar man försöka vad jag förstått. man kan även köra dubbeldos viket kan va bra för dom med lägre amh. 

prova 3-4 månader kanske Och se om det blir något. jag håller ALLA tummar för dig!

• Emmylou91

Nej då kör man vanligtvis bara letrozol ingen ivf, eller man får väl varva om man orkar och vill. men du kan inte göra en ET i en letrozol cykel, du tar ju letrozol för att äggblåsor ska mogna och släppa. sen tar man progesteron från ägglossning fram till gravtest.

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023