Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
Pratade med RMC Malmö i fredags med avslutningssamtal. I korta drag så misstänker de dubbel faktor - ägg och spermie. Trots normal mängd sperma så verkar det fortfarande vara låg andel som sen blir kvar efter centrifugeringen. Dr tror fortfarande på att med fler äggplock så kommer vi få fram fler bra ägg.
Så ska bli intressant att se kommande försök! Men efter detta samtalet så börjar jag nu forma en ny plan C - ska vi göra flera plock till och satsa på 3-pack så får vi dra oss tillbaka till Sverige, det blir för dyrt i Danmark med växelkursen och mediciner plus alla tillägg. Så kikar på ex Nordic eller Livio i Malmö som ev alternativ. CvL med men kräver utgifter för resor, VUL hemmavid och resor + flyg samt längre frånvaro för sambon. Ska jag ha med honom på tåget om vi hamnar i den sitsen så måste jag göra det smidigt för honom, annars kan det bli övermäktigt för honom då han är rätt sliten av livet i allmänhet just nu. Vi ser var vi landar, men det är en ny alternativ plan som tagit form i huvudet.
Håll oss uppdaterade om hur det går!