Negativt test idag.
Men det hade börjat med spotting mer och mer under gårdagen så det kändes väldigt väntat.
Jag har inte tagit progesteron idag och nu är det ännu mer spotting men fortf inte som mens.
Just nu känner jag mest att det ska bli skönt med en paus. Jag mådde ju så dåligt på progesteronet så ska bli skönt att bli av med det.
Och att få dricka lättöl och lättglögg igen.
Självklart känns det ledsamt men jag hade verkligen inte känslan av att det blivit något.
Kände mig "gravid", rent psykologiskt alltså, typ första 2 dagarna.. Sen försvann den känslan..
Jag fick ett kort svar från kliniken att läkaren hade skrivit en notis att man kunde gå vidare med stimulerad IUI eller ev ivf.
Stimulerad IUI kostar 21 000 kr jämfört med 49 000 kr svenska kronor för ett ivf försök, plus kostnaden för medicin om jag inte får det utskrivet av svensk läkare.. plus resan till Danmark. Men iaf en väldigt stor skillnad.
Och det känns intuitivt bättre med något som är mer naturligt. Jag vet inte om det är så ifall det är större chans för implantation om ägget blir fertiliserat i kroppen....?
Borde inte göra någon skillnad? Men hur som helst, eftersom jag fick så få äggblåsor så kanske man lika gärna kan göra IUI...
Vad jag förstod från läkaren då fick man inte göra IUI om det var fler än 2 äggblåsor, pga risken fler trillingar..
Beroende på åldern. Han sa att jag iaf var för ung för att han skulle göra det. Men kanske nu efter ett misslyckat försök är han mer villig nästa gång.
Om det inte ger någon ökad sannolikhet för att lyckas med ivf jämför med IUI i mitt fall, så är det jäkligt mycket extra pengar att betala, plus en till resa till Köpenhamn förstås, bara för att inte riskera trillingar.
Den risken är ju enormt låg... Att jag skulle få ett bra embryo som stannar är ju liten chans i sig, två jättesmå och 3 extremt liten...
Så känns konstigt att behöva betala 30 000 kr extra bara för den minimala risken....
Får se vad de säger.
Men just nu känner jag mig rätt positivt inställd ändå. Nu vet jag förutsättningarna. Jag har få ägg men det kom ändå ut några äggblåsor med ägg tillräckligt bra för att 2 skulle klara sig till dag 2. Det finns fortfarande hopp.
Om jag gör detta några gånger till, så kan det ske.
Chansen är inte så stor, men den är inte pytteliten heller. Jag har fortsatt en chans.