• Anonym (Lollo)

Mäklaren blev skitsur

Jag och min man var och tittade på ett hus. Där och då kändes allt jätte bra. Vi valde att buda på huset. Det var vi och tre andra som budade på huset, och till slut vann jag och min man. Huset gick för över ca 400.000 över utgångs pris. Men nu med eventuella räntehöjningar och dylikt har vi ångrat oss och dragit oss ur. Då jag är gravid och snart går på föräldraledigt kommer våra inkomster sjunka och då blir det saftigt. När vi sa till mäklaren att vi drar oss ur (vi har inte skrivit kontrakt) blir hon skitsur och vill inte ha med oss att göra en annan gång och menar att det var dålig stil utav oss. Det blir svårt för oss då hon är populär där vi bor. Vi har dock full rätt att ångra oss även om det kan ses lite fult. Men har man ångrat sig så har man ångrat sig, och man har full rätt att dra tillbaka affären sålänge man inte har skrivit kontrakt. Kan denna mäklaren verkligen porta oss från framtida visningar/budgivningar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-29 17:45
    Jag känner mig gaslightad i tråden. Vi känner oss illa behandlad av mäklaren men får skulden istället. Trevligt.

• Svar på tråden Mäklaren blev skitsur
  • Djurvän03

Fruktansvärt oansvarigt av er att inte ha koll på sånt innan budgivning. Förstår mäklaren fullständigt. Är dock osäker på om hon kan porta er.

• Anonym (Meh)

Ni budar 400.000 över utgångspris, vilket betyder att ni verkligen kämpar för att vinna. Sen vinner ni och kommer på att du är gravid och nu blev det jobbigt? Inte schysst! Vet inte om hon kan porta men hon kan vägra jobba med er som klienter ja. 

• Anonym (Lollo)
    Djurvän03 skrev 2023-08-29 15:14:51 följande:

Fruktansvärt oansvarigt av er att inte ha koll på sånt innan budgivning. Förstår mäklaren fullständigt. Är dock osäker på om hon kan porta er.

Vadå oansvarigt? Det är väl ansvarigt om något att inse att det kommer bli saftigt och avbryter affären innan. Att säljaren inte får sålt huset är inte riktigt vårat bord känner jag.
  • Anonym (Meh)
    Anonym (Lollo) skrev 2023-08-29 15:17:26 följande:
    Vadå oansvarigt? Det är väl ansvarigt om något att inse att det kommer bli saftigt och avbryter affären innan. Att säljaren inte får sålt huset är inte riktigt vårat bord känner jag.
    Nej man tänker på sånt innan man ger sig in i budkrig för ett helt jäkla hem. Sjukt oansvarigt. Man skulle kunna tro att ni är barn eller precis kommit in i vuxenvärlden 
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Meh) skrev 2023-08-29 15:15:52 följande:

Ni budar 400.000 över utgångspris, vilket betyder att ni verkligen kämpar för att vinna. Sen vinner ni och kommer på att du är gravid och nu blev det jobbigt? Inte schysst! Vet inte om hon kan porta men hon kan vägra jobba med er som klienter ja. 

Ja vi drogs med i budgivningen, lätt hänt. Vill inte anlita henne den dagen om vi skulle sälja i framtiden heller. Vill bara inte riskera att bli portad från visningar på de hus hon har hand om.
  • Anonym (...)
    Så känner du ja. På tal om egoister...
  • Anonym (...)
    Anonym (Lollo) skrev 2023-08-29 15:18:58 följande:
    Ja vi drogs med i budgivningen, lätt hänt. Vill inte anlita henne den dagen om vi skulle sälja i framtiden heller. Vill bara inte riskera att bli portad från visningar på de hus hon har hand om.
    Tja, det går ju inte att lita på er...
  • Djurvän03
    Sånt kollar man för sjutton upp innan. Och HUR kan ni ha missat rådande inflation med stigande räntor osv? Levt under en Sten?
  • Anonym (X)

Företag väljer väl själva sina kunder?

• Anonym (Lollo)
    Djurvän03 skrev 2023-08-29 15:20:17 följande:
    Sånt kollar man för sjutton upp innan. Och HUR kan ni ha missat rådande inflation med stigande räntor osv? Levt under en Sten?
    Varför svara om du bara ska vara elak?
Svar på tråden Mäklaren blev skitsur