Mäklaren blev skitsur
Jag och min man var och tittade på ett hus. Där och då kändes allt jätte bra. Vi valde att buda på huset. Det var vi och tre andra som budade på huset, och till slut vann jag och min man. Huset gick för över ca 400.000 över utgångs pris. Men nu med eventuella räntehöjningar och dylikt har vi ångrat oss och dragit oss ur. Då jag är gravid och snart går på föräldraledigt kommer våra inkomster sjunka och då blir det saftigt. När vi sa till mäklaren att vi drar oss ur (vi har inte skrivit kontrakt) blir hon skitsur och vill inte ha med oss att göra en annan gång och menar att det var dålig stil utav oss. Det blir svårt för oss då hon är populär där vi bor. Vi har dock full rätt att ångra oss även om det kan ses lite fult. Men har man ångrat sig så har man ångrat sig, och man har full rätt att dra tillbaka affären sålänge man inte har skrivit kontrakt. Kan denna mäklaren verkligen porta oss från framtida visningar/budgivningar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-29 17:45
Jag känner mig gaslightad i tråden. Vi känner oss illa behandlad av mäklaren men får skulden istället. Trevligt.