Inlägg från: Anonym (gg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gg)

Mår riktigt dåligt innan mensen psykiskt!

Ofta är det höga progesteronnivåer som leder till PMMD hos vissa, och gör att många med PMMD även mår dåligt av P-piller.

Jag kan varken ta antidepressiva eller P-piller personligen, så det jag gör är att ta ångestlindrande medicin ett par dagar som är värst, de andra dagarna lever jag med väldigt mörka tankar ca 8 dagar före mens.

• Anonym (gg)

Jag har också ADHD förresten, och det är vanligare med PMMD om man har ADHD och autism.

• Anonym (gg)

Är lite intresserad av dessa behandlingar, vet någon om de används i Sverige?: 

DRSP/EE
    LNG/EE
    Depoluprolide
    Gosrelin
    Estradiol valerate 
    Histrelin
    Depoluprolide
    Estradiol patch

Flera av dem verkar ge resultat i studier i alla fall.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Hh) skrev 2023-09-03 17:55:25 följande:
    Ja du har ju pmsd (den värre varianten) som troligtvis triggas än mer av din adhd. Enda jag vet som funkar mot pms och pmsd är lyckopiller., har varit i kontakt med vården så länge.. men det enda de rekommenderar är att sova, äta rätt, promenader och dricka något jävla avkok på nässlor. Hantering av kvinnoåkomma i ett nötskal..
    Det beror nog också på vilket land man bor i vilken behandling som finns tillgänglig. Jag blev rekommenderad B-vitaminer när jag var självmordsbenägen.
Svar på tråden Mår riktigt dåligt innan mensen psykiskt!