Bröstreduktion, erfarenhet?
Jag gjorde en bröstförminskning för 6 år sen. Mina var stora ända från när jag fick bröst, hade ca. 75G i bh-storlek, kom ner i 75F ibland när jag var väldigt smal. Trivdes aldrig med stora bröst och gjorde till sist en förminskning privat (man kan få förminskning via landstinget om man uppfyller vissa kriterier men mina var precis under gränsen i storlek så jag fick avslag).
Privat när jag gjorde det kostade det runt 45 000, men det är ju några år sen och priser varierar nog en del mellan kliniker.
Jag är jättenöjd, fick ca. 75C efter reduktionen. Har ankarärr, liksom runt nedre delen av bröstets rundning + från mitten upp till bröstvårtan. Ärren syns om man kollar, men de är smala och har bleknat en del. Man skulle tejpa ärren de första månaderna efter operation för att de skulle bli smalare. Jag tejpade några månader men tröttnade sen. Ärren är inget som stör mig. Jag trivs mycket bättre i små bröst, så jag ångrar mig inte alls. Hade nog gjort om operationen om jag plötsligt fick stora bröst igen. Så om man vantrivs i stora bröst rekommenderar jag att köra på med en förminskning, jag ångrar att jag inte gjorde min tidigare.
De blev även mycket fastare/ mindre hängiga eftersom förminskningen även blir ett lyft och brösten väger ju mycket mindre än innan.
Jag personligen skulle absolut inte vilja ha implantat, eftersom det måste hållas efter/göras om till slut + att även implantat väger och tillslut tynger ner brösten igen om det är hänget man vill ha bort.