• Anonym (Ljung)

Konstgjorda blommor utomhus?

Är det konstigt? Är ju snart dags att sätta ljung men känner att det hade varit skönt med ljung i plast för att slippa ta hand om dem. Ser det dumt ut?

• Svar på tråden Konstgjorda blommor utomhus?
  • OlgaElvira

Inga problem, så har har vi också gjort i några år. Ljung och tallris brukar bli rätt risiga. vi har konstgjort tallris och konstgjord ljung. Det finns olika kvalitéer så kolla att de inte ser alltför plastiga ut.

• Anonym (Pelargon)

Hittar du någon som ser bra ut så nej. 

Har själv pelargoner i en kruka på utsidan. Försökte med riktiga blommor där men glömde vattna och de fick aldrig regn då det är under tak. Efter 4 år börjar de se lite bleka ut, men de funkar. Det är ingen som ser dem riktigt nära ändå. 

Även konstgjorda buxbom brukar se riktigt bra ut. 

• Anonym (Pelargon)
    Anonym (Pelargon) skrev 2023-09-04 09:32:29 följande:

Hittar du någon som ser bra ut så nej. 

Hahah. Sorry, det blev en konstig mening. 

Menade att hittar du någon som ser bra ut så nej, det ser inte konstigt ut.
  • Anonym (Melon)
    Anonym (Ljung) skrev 2023-09-04 08:40:47 följande:
    Konstgjorda blommor utomhus?

Är det konstigt? Är ju snart dags att sätta ljung men känner att det hade varit skönt med ljung i plast för att slippa ta hand om dem. Ser det dumt ut?

Nä fy vad hemskt. 
  • Anonym (Linda)

Hittar du något som ser ut som äkta vara och inte blir solblekt så ser det ju inte alls konstigt ut. Däremot tycker jag att det är konstigt. Men det är ju jag det. Det viktigaste är att du gillar det.

• Dexter dot com

Personligen tycker jag att om man inte kan sköta blommor så kan man ha andra snygga dekorationer istället för plastblommor. Jättekonstigt med plastblommor både ute och inne.

• Anonym (Palette)

Jag tycker inte att det ser dumt ut. Jag har plastblommor blandat med riktiga både inne och ute. Det finns plastblommor som ser väldigt äkta ut. Perfekta i rum med dåligt ljusinsläpp och det blir billigare att göra arrangemang. Jag har tex konstgjord murgröna i arrangemang utomhus. 

Svar på tråden Konstgjorda blommor utomhus?