Inlägg från: Ocdmänniska |Visa alla inlägg
  • Ocdmänniska

Mitt barn gör ingenting på dagar a

Du ska inte kasta ut henne eller ge henne en deadline tycker jag, det är ju ditt barn. 
    Du ska dock inte försörja henne, ge henne inga pengar till nöjen eller något. Hon får äta maten som finns hemma. Nog väl när hon får slut på pengar och inte kan leva som hon vill så kommer hon nog ändra sig.
    Dock tänker jag lite med att hon sover så mycket om hon kanske är deprimerad?

• Ocdmänniska
    gröna skrev 2023-09-05 16:15:03 följande:
    Ge mat och tak över huvudet är väl att försörja henne?
    Inte mer än sin plikt som förälder. Menar försörja som i att ge pengar 
  • Ocdmänniska
    Mrs Moneybags skrev 2023-09-06 09:44:50 följande:

Jag skulle inte ge henne en enda krona till att börja med, samt ändra lösenordet på wifi och liknande för att hon inte ska kunna komma åt internet hemma. Glöm det. Det blir ingenting om man inte gör något. Så är det bara. 

Inga resor, inga restaurangbesök, inga kläder. Egentligen ingen mat, och jag skulle tjafsa och bråka om det dagligen. Det ska inte finnas någon rast eller ro för den som väljer att leva som en latmask. 

Nästa steg är att säga att till jul måste hon vara ute ur hemmet. Det enda sättet hon kan stanna är att ta ett jobb och börja bidra till familjekassan alternativt börja studera. Att göra ingenting kan aldrig vara ett alternativ. 

Men herregud hon är 19, ge hon lite andrum i livet. 
Svar på tråden Mitt barn gör ingenting på dagar a