Mitt barn gör ingenting på dagar a
Jag kommer inte att anklaga TS för bristande föräldraskap, för det vet jag inget om.
Men jag vill ändå påpeka att generellt ser man hur föräldrar verkligen förstör förutsättningarna för sina barn genom lättja. Man måste börja disciplinera och konsekvent uppfostra i bra tid, det blir inte folk av våra barn utan att vi gör grovjobbet och tar den långa vägen. Låter vi våra barn komma hem efter förskola/skola och sitta framför tv:n eller telefonen utan krav på motprestation kommer de inte bli självgående individer sen.
Det är verkligen sjukt när man ser i sin omgivning, hur barn inte ens behöver plocka undan sin mat eller bädda sin säng, eller vara ute! Sen är det för sent, om vi tar minsta motståndets väg i yngre ålder.
Och nej, du behöver inte vara en ond jävel som agar sina barn, man kommer långt på att vara konsekvent med kärlek. Säger jag ?gör du inte si eller så blir det skärmförbud i en vecka? och står vid mitt ord trots att det blir sjukt jobbigt, ser jag belöningen på det snabbt!
Ursäkta om det vart ett trådkap, men många behöver vakna upp inför att uppfostring är jävligt svårt emellanåt, och man måste ta det i tid, sen är det för sent.