Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Mitt barn gör ingenting på dagar a

Jag skulle inte ge henne en enda krona till att börja med, samt ändra lösenordet på wifi och liknande för att hon inte ska kunna komma åt internet hemma. Glöm det. Det blir ingenting om man inte gör något. Så är det bara. 

Inga resor, inga restaurangbesök, inga kläder. Egentligen ingen mat, och jag skulle tjafsa och bråka om det dagligen. Det ska inte finnas någon rast eller ro för den som väljer att leva som en latmask. 

Nästa steg är att säga att till jul måste hon vara ute ur hemmet. Det enda sättet hon kan stanna är att ta ett jobb och börja bidra till familjekassan alternativt börja studera. Att göra ingenting kan aldrig vara ett alternativ. 

• Mrs Moneybags
    Ocdmänniska skrev 2023-09-06 09:58:53 följande:
    Men herregud hon är 19, ge hon lite andrum i livet. 
    Jag säger bara vad jag skulle göra, inte vad du måste göra. 

Jag anser att en familj är ett team och alla måste dra sitt strå till stacken, såvida man inte har mentala eller fysiska handikapp/problem. Att gå och fixa naglarna för pengar man i princip inte har och ligga och sova halva dagen är helt uteslutet i min familj. Men vi är alla olika och du får göra precis som du vill med dina barn. 

Jag skulle kunna fråga mitt barn idag om han tror att jag skulle tycka det var okej att leva på det sättet när han är 19 och han vet redan nu att det inte finns på kartan. 

Andrum hade hon väl när hon skippade skolan i flera månader samt under det sista "sommarlovet" efter gymnasiet. Hon har inte ens gått ut gymnasiet ännu. Nu är hon en vuxen människa som behöver aktivitet för att utvecklas och kunna skapa sig ett bra liv. 
Svar på tråden Mitt barn gör ingenting på dagar a