Inlägg från: cosinus |Visa alla inlägg
  • cosinus

Frågor toppless förr?

70-talist 

jag är uppvuxen med stugliv på somrarna där man tvättat sig i sjön för att bli ren. Då har man varit naken såklart.

nakenhet för mig när det kommer till bad eller bastu är inte sexuell. Där har den ett syfte och där jag kommer ifrån så är det också så att är man med har man valt det och premisserna. Vi pratar sjöar i skogen där ingen annan är. Vill man vara privat går man själv och inte med andra. 

För mig är det ingen stor sak att bada/basta naken och det har jag gjort otaliga gånger utan att känna att det är konstigt eller någon tittat. Men jag har också en rätt stark känsla av att inte vilja pracka på någon annan min nakenhet. Så att bada naken eller sola naken där folk är. Nej helst inte.

jag måste ha missat den största topless-perioden i Sverige för jag har aldrig gjort det i Sverige vilket jag nog gjort om det känts mer ok och mer norm. Provat på semester i Spanien och det kändes inget speciellt. Som bad eller bastu. Var ungefär 50/50 bara bröst där jag var och då valde jag att vara utan. 

Svar på tråden Frågor toppless förr?