• Agda90

Jag behöver prata om min relation

Anonym (Anonym) skrev 2023-09-08 11:29:44 följande:
    Jag är nog rädd för att jag inte kommer att träffa någon annan och att bli ensam.
    Så då är det ok att han sviker dig och behandlar dig illa?
    I längden kommer du att må sämre i en sådan relation än att leva ensam.
  • Agda90
    Anonym (Anonym) skrev 2023-09-08 11:43:21 följande:

Nej det tycker jag inte är ok. Men det är allt växlande mellan kärleksfull partner och respektlös partner som bland annat gör mig osäker.

Bland annat fick jag höra att otroheten för ett år sedan berodde på att jag är dålig på att bekräfta min sambo. 

Allt detta gör mig osäker och jag känner ibland att felet kanske ligger hos mig istället, att det är jag som är dålig på att uppskatta min sambo. 

Hur hanterade han allt efter att otroheten uppdagades?
    Vad gjorde han för att du skulle kunna lita på honom igen?
    Att lägga skulden på dig är bara korkat. Du har inte tvingat honom att hoppa i säng med en annan kvinna.
    Otroheten är hans fel och hans ansvar enbart!
    Att ni inte har det bra i er relation är ert gemensamma ansvar. 
  • Agda90
    Anonym (Anonym) skrev 2023-09-08 11:55:54 följande:

Min sambo berättade för mig om otroheten, det var alltså inte jag som upptäckte den. Min sambo har bland annat sagt 'Tycker du inte att det är bra att jag berättade om otroheten?' 'Det betydde ingenting' etc. 

Efter otroheten så fick jag väldigt mycket bekräftelse, men nu känns det som att vi sakta men säkert går tillbaka till det gamla beteendemönstret. 

Det låter som att du blev informerad och sen var det nog med det. Ingen parterai eller samtal för att återuppbygga tilliten? Någon ånger från hans sida? och då menar jag djup ånger för att han bedrog dig?
Svar på tråden Jag behöver prata om min relation