• Anonym (ppp)

Jag behöver prata om min relation

Anonym (Anonym) skrev 2023-09-08 11:29:44 följande:
    Jag är nog rädd för att jag inte kommer att träffa någon annan och att bli ensam.
    Och han, genom sina pikar om ditt utseende, får dig mer osäker, eller hur? Han gör det med flit. 

Du ger oss olika exempel på dåligt beteende från honom men det allra värsta är väl att han kontrollerar, tycker jag. Varför litar han inte på dig? Du har stått ut med att han varit otrogen (att du inte lämnade då?), han har fått en andra chans men hur hanterar han den? Jäkligt dåligt! Antar att han utgår från sig själv. Han vet hur lätt han var otrogen och tror kanske att du skulle göra detsamma om du fick chansen. 

Göm din telefon, se till att han inte kan logga in i den. Han har inget där att göra. Han ska inte bry sig om vad du har för kläder mm.

Men ja, jag hade inte stannat i en sådan relation, det är helt säkert. ta hjälp av några du litar på som kan stötta dig när du vill lämna.  
  • Anonym (ppp)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-09-08 11:51:37 följande:

Jag har ändrat lösenordet på min telefon. Jag har ingenting att dölja i min telefon, men jag upplever det som obehagligt att någon annan ska ha tillgång till den. Jag har till och med stängt av notiser på min telefon för att min sambo kollar telefonen så fort jag får en notis. 

Bra det.
    Men du kanske borde tänka tillbaka på ditt beslut den gången och försöka hitta tillbaka varför du ville lämna. 
    Det är nog många som invaggats i trygghet när den ångerfulle otrogne försök lova guld och gröna skogar. Tyvärr är det ju oftast bara av ren desperation och de vill inte bli dumpade. 
Svar på tråden Jag behöver prata om min relation