Jag behöver prata om min relation
Vi har varit hos tre parterapeuter och har en pågående session atm.
Ställ samma fråga till din sambo
Agera sedan därefter
Vi har varit hos tre parterapeuter och har en pågående session atm.
Ibland kan jag tycka att min sambo får terapeuten på sin sida, även fast det är så uppenbart att min sambo har ett dåligt beteende mot mig. Exempelvis var terapeuten på min sambos sida när min sambo ursäktade sitt dåliga beteende mot mig för att min sambo får för lite uppmärksamhet/bekräftelse från mig.
Här om dagen skulle vi gå ut tillsammans. När jag hade valt mina kläder så säger min sambo såhär till mig.
?Kan du inte ha någon annan t-shirt på dig? Den t-shirten är den fulaste du har?
Jag svarade med att jag blir ledsen när min sambo säger så och frågar min sambo om min sambo skulle uppskatta att jag kommenterade min sambos klädval likadant. Svaret som jag då fick tillbaka var att jag också brukar säga sådana saker till min sambo. (vilket jag inte har något minne av att jag har gjort).
Det här var en händelse som jag reagerade på hos terapeuten. Det var mer att jag kände att min sambo fick medhåll av terapeuten när min sambo uttryckte att jag gav min sambo för lite bekräftelse och att min sambos dåliga beteende gentemot mig ursäktades med att jag gav för lite bekräftelse. Det kändes inte så bra.