Jag behöver prata om min relation
Ja det gör mig osäker när jag får kommentarer om mitt utseende. Jag är inte längre bekväm i min kropp som jag en gång var i tiden när jag tränade mycket.
När min sambo snokade i min telefon så fick jag höra, efter att jag kom på min sambo, att det fanns oro för att jag var otrogen. Vilket jag absolut aldrig skulle kunna vara.
I samband med att min sambo var otrogen så bestämde jag mig för att lämna. Jag blev otroligt ompysslad av min sambo och fick höra hur ångerfull min sambo var för sitt beteende. Otroheten rann ut i sanden och vi fortsatte relationen.
När jag i efterhand har tagit upp att jag mår dåligt av otroheten så får jag höra att jag inte kan älta det hur länge som helst, jag måste gå vidare, otroheten berodde på att min sambo inte fick bekräftele från mig och att det var ett tecken på att min sambo inte mådde bra just nu.
Jag har ändrat lösenordet på min telefon. Jag har ingenting att dölja i min telefon, men jag upplever det som obehagligt att någon annan ska ha tillgång till den. Jag har till och med stängt av notiser på min telefon för att min sambo kollar telefonen så fort jag får en notis.
Då kan ju du vara otrogen också. Du får ju inte heller någon bekräftelse av din sambo, tvärtom gör han allt för att ge dig dåligt självförtroende.
Inte för att jag annars förespråkar otrohet men i detta fall låter det som en väg att kunna lämna din sambo.
Jag tycker det låter som du är utsatt för psykisk misshandel. Och precis som andra misshandlare är han snäll och ångerfull mellan varven, men fortsätter att misshandla.
Jag tror aldrig han ändrar sig. Beteendet är så inkört hos honom. Och du har accepterat det genom att inte lämna honom. Han har alltså ingen orsak att ändra sig.
Vad säger terapeuterna? Är han likadan där, skyller allt på dig? Förnekar han den psykiska misshandeln?