Jag behöver prata om min relation
Ok, så ni har avverkat tre stycken parterapeuter, och går även i sessioner just nu...
Vad pratar ni om då, egentligen? Lyfter du dessa punkter och kommentarer som du skriver om här?
Vad säger era terapeuter?
Här kommer hårda ord, men om er relation "bara varat" i 8 år, och ni gått igenom tre olika rådgivnings-sessioner à X antal gånger, och är mitt uppe i en as we speak, och det fortfarande är så som du skriver. Ledsen, men då är det dags att avsluta relationen!
Det din sambo utsätter dig för klassificeras som våld (!). Psykiskt våld. Att vara kontrollerande, att ha ständiga åsikter om ditt utseende, vad du äter och dricker, vad du gör, vad du inte (!?) gör etc.
Våld kommer i olika former, inte bara fysiskt.
Din sambo är säkerligen (antar jag) inte medveten om det, men så är det!
Alternativt så är han väldigt medveten om det och då har han en personlighetsstörning.
Är han inte medveten om det, då kan man få hjälp, om man är öppen och mottaglig. Kanske under er parterapi (men det låter inte så på er historik).
Är han medveten om det, då är det faktiskt mycket svårare att få hjälp, eller få till en förändring.
Tycker att du ska ställa lite tuffa frågor till dig själv gällande er relation! Sluta ursäkta din sambos dåliga beteende! Bygg upp din självkänsla (då jag är helt övertygad att det är din sambo som sänkt den och gör dig osäker och framkallar din ångest!).
Dessutom så har han varit otrogen, och skyller det beteendet på dig. Fräscht!
Han verkar vara en riktig keeper! Not!
Run Forrest, run!!