Jag behöver prata om min relation
som andra säger här, jag tycker faktiskt också att du ska lämna henom. Hon eller han utnyttjar din svaghet. Det fina ni har tillsammans kan bli en vänskap senare, att ni inte hatar varandra utan tycker om varandra. Men för dig - inget förhållande mer.
Jag har nyss flyttat ifrån min man efter över 30 år tillsammans. Det var lite liknande problem, men det har vuxit under längre tid, långsammare och barn fanns i bilden. Även sjukdom som gjort förändringar hos min man. Vänligare man, ingen otrohet, jag är inte oskyldig, men mycket gräl och labilt humör hos min man, ofrivilligt. Han är fortfarande min man, vi är särbos, får se hur det går.
Kära du, det är bättre för dig att vara ensam. Kanske du träffar någon ny eller inte, men var stark och gå. Planera innan var du ska bo. Nu när du gömt din telefon kan du ha hemligheten att du letar ny bostad, för det blir svårt för dig att kasta ut henom. Då kan du säga att jag tycker om dig, men det funkar inte för mig. Eller så säger du ditt hjärtas mening.
Jag kan säga att jag klarade inte av det förrän mitt äldsta barn började få självmordstankar och mådde fruktansvärt av olika orsaker. Allt var definitivt inte min makes fel, men en del. Det gav mig kraft att gå. Sedan har vi försökt bota en massa saker med skola och allt och hen mår mycket bättre nu. Vi är särbor och barnen och jag mår mycket bättre i det. Inte maken tyvärr.
Jag förstår att du tvekar. Vi velproppar är starkare än vi tror, jag tror att du är starkare utan honom. Styrkekram