• Anonym (Ber inte om ursäkt)

Brev till min älskares hustru

Förstår att du tänker mycket nu. Känslorna trängs med förnuftet och du undrar, "Hur kunde det bli så här'?" 
    Kanske är du uppfylld av ilska och besvikelse. Ja, jag förstår nog lite av vad du känner. 
    Jag och din man blev förälskade, inledde ett förhållande och du har absolut ingen skuld till detta. När du och din man möttes var ni unga och kära. Ni gifte er, bildade familj och levde ett bra liv tillsammans fram tills jag kom in i bilden.

Vi kunde inte motstå våra känslor, givetvis försökte vi men de blev tillslut oss övermäktigt och när första steget tagits var det omöjligt att stoppa.  
    Vi har försökt att avsluta många gånger men det slutar alltid med att vi inte kan hålla oss från varandra. 
    Jag är inte stolt över vad vi gjort. Har under dessa år haft både samvetskval och ångest över situationen därför är jag idag lättad över att du äntligen fått veta. 

Jag älskar din man

• Svar på tråden Brev till min älskares hustru
  • Anonym (A)
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 14:47:40 följande:

När jag läser igenom tråden jag startade blir jag fortfarande förundrad över hur vi kvinnor verkar älska att sätta kniven i ryggen på varandra, 

Oj, nu klev jag på ömma tår

Det verkar som om man anser att min mans fd. har drabbats av min elakhet.  När det i realiteten är min man som drabbats av hennes. Jag har hela tiden hållit mig utanför och försökt stötta min man så gott jag kan men tyvärr tycks elakheterna inte ta slut. Värst är det nog när hon påverkar deras barn med sina lögner. 

I hennes värld är han boven i dramat trots att det var hon som under många år haft ett förhållande med sin chef. Något hon inte förnekar men menar ändå att min man borde ha kunnat investera mera i deras förhållande. 

Att han ville leva med någon han älskar förstår inte hon.  Bara för att hon ville och kunde leva med någon hon inte har känslor för så borde han också kunna det, resonerar hon.  Detta har jag väldigt svårt att förstå men tydligen är det många här som håller med henne.

Jag vill inte henne något ont men jag reagerar över hur ondskefullt hon fortsatt agerar mot min man.

Lite kul ändå att du försvarar hans otrohet men inte hennes. 

Men du och mannen förtjänar varandra. Lika barn leka bäst. 
  • Anonym
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 14:47:40 följande:

När jag läser igenom tråden jag startade blir jag fortfarande förundrad över hur vi kvinnor verkar älska att sätta kniven i ryggen på varandra, 

Oj, nu klev jag på ömma tår

Det verkar som om man anser att min mans fd. har drabbats av min elakhet.  När det i realiteten är min man som drabbats av hennes. Jag har hela tiden hållit mig utanför och försökt stötta min man så gott jag kan men tyvärr tycks elakheterna inte ta slut. Värst är det nog när hon påverkar deras barn med sina lögner. 

I hennes värld är han boven i dramat trots att det var hon som under många år haft ett förhållande med sin chef. Något hon inte förnekar men menar ändå att min man borde ha kunnat investera mera i deras förhållande. 

Att han ville leva med någon han älskar förstår inte hon.  Bara för att hon ville och kunde leva med någon hon inte har känslor för så borde han också kunna det, resonerar hon.  Detta har jag väldigt svårt att förstå men tydligen är det många här som håller med henne.

Jag vill inte henne något ont men jag reagerar över hur ondskefullt hon fortsatt agerar mot min man.

Det verkar föreligga ett smärre missförstånd eller ha skett ett litet misstag här:
    Ditt brev har hamnat på ett öppet internetforum som behandlar ämnet familjeliv. Det är nog inte så intressant för oss som för den som det var tillägnat. Du och din snippa har nog väldigt liten inverkan på våra liv.

Du får skriva ut en ny kopia och skicka igen.
    Anonym (A) skrev 2025-03-04 14:54:26 följande:
    Lite kul ändå att du försvarar hans otrohet men inte hennes. 

Men du och mannen förtjänar varandra. Lika barn leka bäst. 
    Varför ska jag försvara otrohet?  I de bästa av världar skulle väl vi väntat tills hon beslöt sig för att separera men är det rätt och riktigt att att ge henne hela makten över situationen?  Varför skulle hon ha fripass?  Vad får du ut av att fördöma oss?
  • Anonym (A)
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 15:20:04 följande:
    Varför ska jag försvara otrohet?  I de bästa av världar skulle väl vi väntat tills hon beslöt sig för att separera men är det rätt och riktigt att att ge henne hela makten över situationen?  Varför skulle hon ha fripass?  Vad får du ut av att fördöma oss?
    Du försvarar hans otrohet, du t om hjälpte honom att vara otrogen. Varför är hennes värre än hans?
    Anonym skrev 2025-03-04 15:02:32 följande:
    Det verkar föreligga ett smärre missförstånd eller ha skett ett litet misstag här:
    Ditt brev har hamnat på ett öppet internetforum som behandlar ämnet familjeliv. Det är nog inte så intressant för oss som för den som det var tillägnat. Du och din snippa har nog väldigt liten inverkan på våra liv.

Du får skriva ut en ny kopia och skicka igen.
    Förstår verkligen varför du är anonym.  Du kanske känner igen dig i min mans fd, 
    Det kanske är just därför jag skrivit detta. Kanske är ni flera som behöver en reality check.

Tänker inte gå in och försvara någonting. Jag står för vad jag skrivit och hoppas på att någon kanske tar sig en ordentlig funderare.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 15:27:46 följande:
    Nu tänker jag svara att du tar åt dig och måste fundera.
    Ja, verkligen. Bra svar. Jag har som sagt inte läst.
  • Anonym
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 15:27:46 följande:
    min mans fd, 
    Vidare är jag alltså hetero.
  • Anonym (Korkad)
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2025-03-04 15:20:04 följande:
    Varför kunde inte han separera?
    Anonym skrev 2025-03-04 15:32:24 följande:
    Va? Nej, det gör jag verkligen inte. Jag har inte ens läst mer än ett stycke.
    Heter du Ber inte om ursäkt då, eller du är inte anonym?

Jag fattar bara inte varför du eller ditt smusslande skulle ha det minsta värde för forumet. 

Tack för att du påtalar att jag har bett dig försvara någonting. Det gick mig helt förbi. Jag är jätteintresserad av vad du gör och vad du försvarar. Det har stor betydelse för om jag ska gå hem och bajsa nu eller inte.

Kontentan av det jag skrev var alltså att vi skiter i dig och ifall du försvarar något och att ditt lilla brev enbart slösar serverutrymme eftersom det hamnade fel.
    Fantastiskt att du genom att läsa ett stycke av en lång tråd kan bilda dig en åsikt. 
    Var hittar du att jag eller min man skulle ha smusslat? Är det bara något du antagit efter att ha läst ett inlägg?

Sen undrar jag verkligen över vilka Vi är? Är ni en grupp eller menar du samtliga kvinnor kanske? att jag inte behöver 

Nu vet jag ju att jag inte ingår i din grupp utan tillhör Dom andra, de som lever ett vanligt liv med allt vad detta innebär. Vi som försöker att få ihop vardagen trots att det finns de som hela tiden saboterar genom sina elakheter.

Att välja Anonym som nic här på ett anonymt forum visar på vad du prioriterar. Till skillnad från dig skulle jag kunna skicka vad jag skrivit till min mans fd. utan att skämmas. Nu gör jag inte det eftersom jag hoppas att hon tillslut ser ljuset och att jag inte behöver göra detta. 

Men tillslut när min man inte orkar ta emot elakheterna längre kommer jag att göra det.

Du tycker att jag slösar med utrymmet på servern.  Då är du faktiskt lika elak som min mans fd som anser att han inte är värd att andas samma luft som sina barn.
Svar på tråden Brev till min älskares hustru