• Anonym (Ber inte om ursäkt)

Brev till min älskares hustru

Förstår att du tänker mycket nu. Känslorna trängs med förnuftet och du undrar, "Hur kunde det bli så här'?" 
    Kanske är du uppfylld av ilska och besvikelse. Ja, jag förstår nog lite av vad du känner. 
    Jag och din man blev förälskade, inledde ett förhållande och du har absolut ingen skuld till detta. När du och din man möttes var ni unga och kära. Ni gifte er, bildade familj och levde ett bra liv tillsammans fram tills jag kom in i bilden.

Vi kunde inte motstå våra känslor, givetvis försökte vi men de blev tillslut oss övermäktigt och när första steget tagits var det omöjligt att stoppa.  
    Vi har försökt att avsluta många gånger men det slutar alltid med att vi inte kan hålla oss från varandra. 
    Jag är inte stolt över vad vi gjort. Har under dessa år haft både samvetskval och ångest över situationen därför är jag idag lättad över att du äntligen fått veta. 

Jag älskar din man

• Svar på tråden Brev till min älskares hustru
    Anonym (Taskigt brev) skrev 2023-09-10 14:07:45 följande:

Har bara ögnat igenom tråden. Jag vet inte vad syftet är med brevet, men jag skulle bara uppleva det som taskigt. Detta oavsett om jag själv vänstrade, hade en relation vid sidan av med chefen osv. 

Jag skulle ta det som ett försök att strö salt i såren förklätt som en slags förklaring. Vad fan har jag gjort dig? Vem pissade i dina cornflakes i morse? liksom.

Brevet var tänkt som en påminnelse om hur viktigt det är att man i relationer pratar med varandra. 

Och att man ska ta tillvara den kärlek man får här i livet. 

Och att jag inte ber om ursäkt för vårt förhållande
  • Fiona M
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2023-09-10 14:10:47 följande:
    Jag tror inte jag är bitter och har inget otalt med fd hustrun. Men jag tycker att det är viktigt att man som partners är öppna med varandra. På det sättet är det olyckligt att de inte tog tag i problemen och separerade tidigare. 

Att hustrun sen gjorde sån stor sak av vårt förhållande när hon själv varit otrogen i flera år tycker jag nog smakar "surt sa räven" . 

Men det verkar som om ämnet triggat en del. 

För egen del avslutar jag gärna tråden. 
    Du kanske inte märker det, men du framstår som bitter i det du skriver, och det är ju bara det vi som läser kan bedöma. Jobba med dig själv istället för att försöka ändra andra, det kommer bara leda till mer bitterhet.
  • Fiona M
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2023-09-10 14:14:18 följande:
    Brevet var tänkt som en påminnelse om hur viktigt det är att man i relationer pratar med varandra. 

Det är inte det som framkommer:
  • Anonym (...)

Skulle frun ha tagit vara på sin mans kärlek bättre anser du?
  • Anonym (Taskigt brev)

Men vad får dig att tro att hon vill ha dina relationsråd? Det är salt i sår bara. Ingen vill ha råd hur man skall agera i en relation från bruden som ligger med ens man. 

Relationsråd från en incel på internet är mer välkommet än det. 
    Fiona M skrev 2023-09-10 14:21:28 följande:
    Det är inte det som framkommer:
    Det blev en hel del stckspår på vägen. Är inte van vid att skriva i detta forum.  Nu inser jag att man inte ska bemöta de som vill provocera. 

En anledning till att jag lade upp tråden här är att mannen berättat hur hustrun brukade hänga här. Hur less han var på att vid middagsbordet höra hennes kommentarer om vad som skrivs på FL 

Kommer troligen inte att återkomma hit 
  • Anonym (...)
    Anonym (Ber inte om ursäkt) skrev 2023-09-10 14:30:44 följande:
    Det blev en hel del stckspår på vägen. Är inte van vid att skriva i detta forum.  Nu inser jag att man inte ska bemöta de som vill provocera. 

En anledning till att jag lade upp tråden här är att mannen berättat hur hustrun brukade hänga här. Hur less han var på att vid middagsbordet höra hennes kommentarer om vad som skrivs på FL 

Kommer troligen inte att återkomma hit 
    Det är ju ett intressant ämne. Men du har ju inte direkt någon frågeställning i trådstarten så då blir det väl lite hur som helst med svaren.
    Anonym (...) skrev 2023-09-10 14:23:00 följande:
    Skulle frun ha tagit vara på sin mans kärlek bättre anser du?
    Det är upp till henne, hennes liv att leva.  Det är inte självklart att känslorna man en gång hade för varandra överlever. Det är ingen skam att säga att nu går det inte längre. 

Om vi är ärliga mot oss själva är vi också ärliga mot andra. Att låtsas som att allt är frid och fröjd för att hålla skenet uppe är inte bra för någon
  • Dr Nail

Om du vill ha jihad så varför inte. I min erfarenhet är ett sådant brev en öppen krigsförklaring för många kvinnor. Gentemot dig alltså, inte hennes man.

Dr Nail skrev 2023-09-10 15:09:22 följande:

Om du vill ha jihad så varför inte. I min erfarenhet är ett sådant brev en öppen krigsförklaring för många kvinnor. Gentemot dig alltså, inte hennes man.

Förhoppningsvis är mina beskrivningar så förklädda att hon inte känner igen sig men om hon ändå skulle ana så tror jag att hon inser sanningen. Vi har ett gott förhållande men vi har inte ett sådant förhållande att vi skulle kunna prata om just det här.  

Hon verkar mycket lycklig och nöjd med hur det tillslut blev. 

Om sen andra känner igen sig en smula och blir provocerade så hoppas jag att de tänker till. De har ett liv att leva, slösa då inte bort det.

Tack för mig
Svar på tråden Brev till min älskares hustru