Inlägg från: Anonym (Chiffong) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Chiffong)

Vuxen oskuld - Skam? För sent? Skulle du som kvinna döma mig

Du kommer antagligen att få diverserade svar. Du kan inte sätta en mall på hur kvinnor tycker och tänker. Utgå i stället för hur du skulle ställa dig till din kvinnliga motsvarighet.

• Anonym (Chiffong)

Fö din ts kommer säkert att locka till sig diverse män som "vet" hur kvinnor är. Mitt råd är att försöka filtrera bort dessa och inte låta dom dra ned dig.

• Anonym (Chiffong)
    Anonym (35) skrev 2023-09-11 17:38:46 följande:
    Jag blev av med oskulden vid 35, jag är man. Jag skulle kunna berätta om mina erfarenheter men jag respekterar TS önskan att han bara vill höra från kvinnor. Jag anser att jag vet hur många kvinnor är, men det är baserat på det jag varit med om. 
    Så bra att du håller klaffen då.
  • Anonym (Chiffong)
    Anonym (Braun) skrev 2023-09-11 17:56:40 följande:
    Ja för det är bara ok att kritisera män. Kvinnor är väl livets gåva till mänskligheten.
    Var ser du kritik mot män eller kvinnor?
  • Anonym (Chiffong)
    Anonym (L) skrev 2023-09-12 12:24:15 följande:
    Jo jag förstod att det tydligen är bland det mest osexiga som finns.
    Om någon håller på och flippa ut av nervositet och vill ha ett teriapisnack i stället för att vara kåt så är det ganska osexigt. Vet inte om det är det mest osexiga, kanske fisar toppar. Men inte är det väl sexigt förstår du väl?
  • Anonym (Chiffong)
    Anonym (L) skrev 2023-09-12 13:03:41 följande:
    Varför tror du jag ville ha terapisnack istället för sex?

Du får kalla det vad du vill. "Därför att man håller på att göra på sig av nervositet när det hettar till och man känner att man inte vet vad man ska göra, bara känner en massa prestationsångest. Då berättar man för att hon ska förstå varför man håller på att flippa ur. "

Tycker du det är sexigt? Eller förstår du "osexigheten" när någon flippar ut av nervositet? Jag kan tänka mig att det uppfattas som skrämmande för en kvinna t o m

• Anonym (Chiffong)
    Anonym (L) skrev 2023-09-12 13:19:26 följande:
    Hur tror du en oskuld i den åldern upplever det när man första gången i sitt liv ska ha sex med en intet ont anande kvinna som hoppas på en skön stund?
    Jag frågade dig om du trodde att "nästan göra på sig och flippa ut av nervositet för att berätta om allt" borde uppfattas som sexigt? Hur kan du tycka det? Jag antar att kvinnor blir rädda för ett sånt beteende.

Det låter som att du ifrågasätter och tycker det är ologiskt att någon sagt till dig att det är osexigt. Jag finner det fullkomligt logiskt att något sånt är avtändande. Varför tycker du det?
  • Anonym (Chiffong)
    Anonym (Malin) skrev 2023-09-12 14:26:21 följande:
    Det hade jag också gjort. Men många kvinnor här tycks inte ha varken den förmågan eller den empatin.
    Jag förstår att vissa kvinnor inte finner det upphetsande att någon håller på "att göra på sig" på samma sätt som att jag förstår att vissa tycker sånt är upphetsande. Det du skriver är empatilöst däremot. Ska någon ha sex med en annan på grund av empati? Känns inte rättvist mot någon.
  • Anonym (Chiffong)
    Anonym (L) skrev 2023-09-12 16:38:32 följande:
    Det verkar som du tagit detta med nära ?att göra på sig? lite för bokstavligen. Om någon tömmer tarmen eller pissar på sig så är inte det så sexig, det skriver jag under på. Men tjejen kunde omöjligt veta om jag var nära en olycka eller inte. Däremot märkte hon förstås att jag var väldigt nervös och osäker.
    Och som sagt, hade en tjej, i synnerhet en tjej jag fattat tycke för reagerat likadant så hade jag inte haft några som helst problem att hantera det.
    Hade det varit fråga om ett ONS hade jag haft större förståelse för hennes reaktion men det var det inte frågan om. Men hon klarade inte att hantera det och uppenbarligen hade du inte gjort det heller.
    Får hoppas på att jag träffar på någon som anonym(Malin) nån gång.
    Det jag anmärker är att du är nedlåtande och dömande mot de som finner det avtändande. Har du inte förstått det? 
  • Anonym (Chiffong)
    Anonym (Malin) skrev 2023-09-12 18:36:29 följande:
    Det handlar inte om att ha sex mot sin vilja, det är okej. Men det jag reagerar på är din och andras nedlåtande attityd, som om en manlig oskuld vore en paria som man inte vill ha något med att göra. Oskulden är helt avgörande för vad han är för människa och hur han ska behandlas. DET är empatilöst! 
    Det är inte min åsikt. Varför hittar du på saker? Så elak du är. Inte sinnebilden av en empatisk person i alla fall.
  • Anonym (Chiffong)
    Anonym (L) skrev 2023-09-12 19:01:56 följande:
    Ta och läs dina inlägg till mig och fundera på vem av oss som är dömande.
    Om du tycker jag är dömande så får du citera det. Jag håller inte med dina nedlåtande kommentarer och det är inte samma sak som dömande. Du dömer däremot.
  • Anonym (Chiffong)
    Anonym (L) skrev 2023-09-13 20:49:29 följande:
    Du har varit dömande mot mig från början till slut mot mina inlägg. Jag har uttryckt förvåning över att bli avfärdad på det sättet jag beskrev av en tjej som fattat tycke för mig då det skulle varit helt främmande för mig att agera på samma sätt. Dessutom utgår du felaktigt ifrån att det var nervositeten som hon blev avtänd av. Det märkte hon långt tidigare. Det var när jag förklarade att jag var nervös för att det var första gången som topplocket gick. 

Nej, det har jag inte. Jag kan däremot förstå att en person inte tycker att nervositet eller att någon är oskuld är sexigt. Jag förstår också de som tycker det är sexigt.

Du blev nobbad, hon tyckte inte det var sexigt. Hur kan mina inlägg vara dömande? Du tycker att alla människor ska vara som dig, det är dömande.

• Anonym (Chiffong)
    Anonym (L) skrev 2023-09-13 21:09:35 följande:
    Du lägger ord i min mun. Jag har aldrig sagt att alla ska vara lika som mig. Att lägga ord i någon annans mun säger en del om dig, men inte allt. Förstår inte om du gör det pga oförstånd, dumhet eller ren elakhet.
    "Du skulle ju aldrig göra så" det är ganska jävla dömande.
  • Anonym (Chiffong)
    Anonym (L) skrev 2023-09-13 21:17:24 följande:
    Jag skulle aldrig lägga ord i någon annans mun heller. Är det också dömande för dig?
    Det du skriver är "hade jag ställts inför en lika nervös kvinna hade jag gjort mitt bästa för att försöka avdramatisera det för henne och gjort det bästa av situationen. Men det är jag det."

Du verkar inte förstå att andra tycker det är avtändande bara för att du aldrig skulle avfärda någon. Det är dömande, förstår du? Vissa gillar sånt, andra inte. De förtjänar inte att bli dömda för det.
Svar på tråden Vuxen oskuld - Skam? För sent? Skulle du som kvinna döma mig